Utusan Borneo (Sarawak)

Oscar kekal di Stamford Bridge sehingga 2019

-

LONDON, England: Pemain tengah antarabang­sa Brazil, Oscar, menandatan­gani kontrak baharu lima tahun bersama Chel-elsea, yang akan mengekal-alkannya di Stamford Bridgege sehingga 2019, menurutut pendahulu Liga Perdana Inggeris itu Isnin lepas.

Pemain berusia 23 tahun itu menyertai Chelsea dari Internacio­nal pada 2012 dan sudah menjaringk­an 27 gol dari 126 penampilan,, termasuk 92 dalam kes-sebelasan utama bersamama Chelsea.

“Saya sangat gembirara kerana saya suka bermainin untuk Chelsea dan tinggal di England,” kata Oscar ketika memberitah­u la- man sesawang rasmi kelab. “Saya gembira bermain di sini selama dua tahun dan sekarang saya mem - punyai lima lagi tahun, jadi saya benar- benar berasa sangat gembira.”

Dibelili dengan yuran seksekitar­tar 20 juta po und apa p a b i l a k elab ddibimbing R Roberto di M Matteo, Oscar m menjadi semakin ppenting dalam skskuad sejak Jose MMourinho kembabali ke Chelsea untuktuk ppenggal kedua. Apa yang pasti, keputusake­putusan Mourinho meletakkan­letakkan OOscar di posisi pemain jersi nombor 10 dianggap sebagai faktor utama dalam keputusan membenarka­n Juan Mata berpindah ke Manchester United.

Oscar menjaringk­an dua gol pada penampilan pertama bersama Chelsea dalam Liga Juara-Juara dan membantu kelab memenangi Liga Europa pada

2013.

Beliau juga menjaringk­an 11 gol dalam 40 penampilan untuk Brazil sejak membuat penampilan sulung menentang Argentina pada 2011, termasuk satu gol solo ketika Brazil tewas 1-7 kepada Jerman pada perlawanan separuh akhir Piala Dunia 2014.

Chelsea ketika ini berada empat mata di singahsana liga berbanding pencabar terdekat, Southampto­n. — AFP

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia