Utusan Borneo (Sarawak)

Kekurangan kuarters kakitangan APMM Bintulu jadi fokus utama

-

BINTULU: Kekurangan kuarters kakitangan Agensi Penguatkua­saan Maritim Malaysia (APMM) di Bintulu menjadi fokus utama sekali gus akan dibincang dengan lebih lanjut dengan agensiagen­si berkaitan dan kerajaan pusat.

Setiausaha Politik Ahli Parlimen Bintulu Zaiedy Nor Abu Nasir berkata kekurangan kuarters kakitangan APMM disuarakan sejak beberapa tahun lalu dan sehingga kini projek kompleks pembinaan bangunan maritim di Jepak masih dalam perbincang­an lanjut dengan kerajaan.

Katanya Ahli Parlimen Bintulu dengan beberapa agensi berkaitan berbincang mengenai pembinaan bangunan Kompleks Maritim termasuk nilai pembelian tanah dengan kos dianggarka­n RM30 juta.

“Pembinaan kompleks itu dilengkapi dengan jeti, pejabat pentadbira­n dan kuarters,” katanya pada Majlis Makan Malam Amal APMM dan penyampaia­n sumbangan anak-anak yatim di Kelab Kidurong di sini malam kelmarin.

Hadir sama Ketua Penguat Kuasa Maritim Daerah Bintulu Komander Maritim Rahim Ramli, Pegawai Pentadbira­n dan Kewangan APMM Bin- tulu Timothy Alexander dan Presiden Kelab Sosial dan Rekreasi Maritim Sarawak (SUKMAS) Bintulu Leftenan Muda Duke Janteng.

 ??  ?? SUMBANGAN: Zaiedy (dua kiri) menyampaik­an sumbangan kepada seorang anak yatim sambil disaksikan Rahim dan Timothy (kanan) di Bintulu malam kelmarin.
SUMBANGAN: Zaiedy (dua kiri) menyampaik­an sumbangan kepada seorang anak yatim sambil disaksikan Rahim dan Timothy (kanan) di Bintulu malam kelmarin.
 ??  ?? YEO SWEE HONG
YEO SWEE HONG

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia