Utusan Borneo (Sarawak)

16 kontinjen sertai Kejohanan Balapan dan Padang MAKSAK pada hujung minggu ini

-

LIMBANG: Sebanyak 16 kontinjen akan menyertai Kejohanan Balapan dan Padang Majlis Kebajikan dan Sukan Anggota Kerajaan Malaysia ( MAKSAK) di Kompleks Sukan Limbang pada 3 dan 4 Oktober ini.

Residen Limbang Datu Maria Hasman berkata, sebanyak 50 acara akan dipertandi­ngkan merangkumi 45 acara balapan dan lima acara padang.

Jelasnya, kejohanan sulung itu diadakan dalam usaha melahirkan atlet-atlet berpotensi untuk mengibar cabaran pada kejohanan sama anjuran MAKSAK Negeri pada masa depan.

“Kejohanan ini juga menunjukka­n semangat ker- jasama dan kerja berpasukan mantap yang ditunjukka­n pasukan- pasukan yang bertanding,” katanya di sini semalam.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Kota Dr Abdul Rahman Ismail dijangka merasmikan penutupan kejohanan itu pada 4 Oktober.

Pada masa sama, beliau turut menasihati para peserta agar sentiasa menitikber­atkan aspek kesihatan sepanjang kesihatan itu berlangsun­g.

Antara acara yang dipertandi­ngkan ialah rejam lembing, lontar peluru, lempar cakera, lompat jauh dan lompat tinggi ( padang) serta acara balapan lain.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia