Utusan Borneo (Sarawak)

Kwasa Land beri projek infrastruk­tur bernilai RM127 juta kepada WCT Holdings

-

KUALA LUMPUR: Kwasa Land Sdn Bhd, pemaju induk Kwasa Damansara, memberikan projek kerja-kerja infrastruk­tur utamanya bernilai RM127 juta kepada WCT Holdings Bhd.

Katanya kontrak bagi pembinaan infrastruk­tur biasa di perbandara­n Kwasa Damansara itu akan siap dalam tempoh 104 minggu sejajar dengan jangkaan pembanguna­n pusat bandar MX-1 (pusat bandar utama).

Kwasa Land berkata kontrak itu termasuk pembersiha­n dan penyediaan tapak, kerja-kerja tanah, perbaikan jalan, kerja- kerja saliran, retikulasi pembetunga­n dan rawatan pembetunga­n serta retikulasi air.

“Di bawah kontrak itu, WCT Holdings perlu memberikan 35 peratus daripada jumlah kerja-kerja tersebut kepada sub-kontraktor Bumiputera,” katanya dalam kenyataan semalam.

Kwasa Land berkata projek tersebut adalah antara projek infrastruk­tur lain yang akan diumumkan dalam tempoh lima tahun akan datang bagi pembanguna­n perbandara­n Kwasa Damansara seluas 942.92 hektar.

“Seramai 20 kontraktor pra-layak untuk bidaan bagi melaksanak­an kerja- kerja infrastruk­tur untuk perbandara­n itu. — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia