Utusan Borneo (Sarawak)

Serena bakal ‘berkabung’

Mungkin tidak akan sertai baki kejohanan musim ini selepas gagal lengkapkan kejuaraan ‘ Tahun Grand Slam’

-

Beliau hanya kurang dua kemenangan untuk mencipta sesuatu yang sangat hebat, jadi ia benar-benar

” mengecewak­an. Patrick Mouratoglo­u Jurulatih

NEW YORK, Amerika Syarikat ( AS): Jurulatih Serena Williams membangkit­kan kemungkina­n di mana pemain nombor satu wanita dunia itu mungkin tidak akan menyertai baki kejohanan hanan musim ini ketika bergelut rgelut dengan kegagalan untuk melengkapk­an kejuaraan araan Itali pada perla‘Tahun Grand Slam’. ’. wanan separuh

Patrick Mouratoglo­u oglou akhir Terbuka memberitah­u ESPN PN di AS awal bulan mana Williams berasa sangat ini, salah satu kecewa selepas gagal memekejuta­n terbesar nangi kejuaraan Grand d Slam dalam sejarah yang kelima berturut- - turut sukan tenis. dan mungkin seharusnya usnya “Selepas tamenunggu sehingga tahun hun ini dan hadapan sebelum kembali embali tiga kejuarbert­anding sekiranya beliau aan Grand mempunyai motivasii yang Slam, persesuai untuk bermain. n. soalannya

“Beliau hanya kurang ng dua ialah berakemena­ngan untuk menpa tinggi cipta sesuatu yang sangat mo motivasit i v a s i hebat, jadi ia benar-ar- beb e l i a u nar mengecewak­an,” ” kata Mouratoglo­u.

“Apa jua kekalahan sangat mengecewak­an buat beliau tetapi kekecewaan kaliali ini sangat mengecewak­an. n. Jadi ia mungkin mengambil ambil sedikit masa untuk kembalimba­li pulih dan apabila motivasi otivasi beliau kembali semula, a, sesuatu yang tidak saya ragui, maka ia adalah masa untuk mula bermain sekali lagi.”

Williams, yang sudah udah mengesahka­n kedudukan ukan selaku pemain nombor r satu dunia pada akhir tahunahun ini, dijadual beraksi i di Terbuka China minggu ggu hadapan dan Final Jelalajah WTA di Singapura ra bulan hadapan.

Beliau belum bermain sejak tewas mengejut kepada Roberta Vinci dari u n t u k b e r - m ma a i n pada kejohanan itu. Saya tidak fikir beliau seharusnya bermain jika motivasiny­a tidak cukup tinggi,” kata beliau.

Williams berasa kecewa selepas kekalahan itu.

“Kerana beliau tewas, beliau berkata kepada saya musim beliau tidak bagus,” tambah beliau. “Tetapi saya menyukainy­a kerana ia adalah tentang jangkaan yang tinggi dan juga standard yang beliau sendiri mahukan, iaitu mencapai satu k e j a y a a n yang luar b i a s a . ” — AFP

 ?? — Gambar AFP ?? HARAPAN MUSNAH: Serena perlukan sedikit masa untuk pulih dari kekecewaan menjulang kejuaraan Grand Slam kelima berturut-turut.
— Gambar AFP HARAPAN MUSNAH: Serena perlukan sedikit masa untuk pulih dari kekecewaan menjulang kejuaraan Grand Slam kelima berturut-turut.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia