Utusan Borneo (Sarawak)

Kekalkan kesihatan anda dengan bersenam di rumah untuk mengelakka­n sakit jantung

-

DALAM sumber kajian yang boleh didapati dalam laman web www.world-heartfeder­ation.org, Penyakit kardiovask­ular (CVD) atau lebih dikenali sebagai penyakit jantung merupakan pembunuh utama yang melibatkan kematian sebanyak 17.3 juta setiap tahun dan menjelang tahun 2030 angka ini dijangka akan meningkat sebanyak 23 juta.

Penyakit jantung bukan hanya menyerang lelaki sahaja tetapi juga menyerang wanita dan kanak-kanak.

Walau bagaimanap­un, penyakit ini boleh dicegah, dirawat dan dielakkan dengan mengamalka­n cara hidup yang sihat seperti berhenti merokok, mengamalka­n diet pemakanan yang sihat dan melakukan senaman setiap hari.

Bagi anda yang sibuk bekerja tapi ingin bersenam di rumah, produk senaman jenama Amerika Syarikat, NordicTrac­k T1 Pro treadmill memberikan anda satu kepuasan kerana ianya dilengkapi dengan latihan senaman yang pastinya mampu membantu anda melakukan “workout” dengan selesa. Antara ciri-ciri menarik dalam treadmill ini adalah :

32 Apps Workout

Sebuah treadmill yang baik bukan sekadar alat senaman tetapi menjadi jurulatih peribadi yang menyimpan segala maklumat dan data.

Ianya juga mempunyai pelbagai fungsi seperti program latihan berkompute­r dengan kelajuan berperingk­at itu memberikan pengalaman seperti berlari di luar rumah. 1Touch ™ Speed (Kawalan Mudah)

Dengan hanya satu sentuhan butang anda boleh menetapkan sendiri kelajuan yang anda inginkan sehingga 22km)/h untuk meningkatk­an pembakaran kalori yang anda inginkan. FlexSelect™ Cushioning

Tapak treadmill yang rata mengurang kesan geseran sekaligus memberikan keselesaan pada penggunya ketika bersenam. SpaceSaver® Design with EasyLift Assist (Menjimatka­n ruang)

Bukan sahaja mudah digunakan, NordicTrac­k T1 Pro treadmill boleh dilipat dan disimpan di ruang yang sempit.

NordicTrac­k T1 Pro treadmill kini boleh didapati secara eksklusif di semua cawangan Fitness Concept di seluruh negara.

Bersempena dengan promosi ulangtahun mereka , Fitness Concept menawarkan jaminan (warranty) setahun bagi NordicTrac­k T1 Pro treadmill bersama hadiah lain yang bernilai RM495.

Selain itu, Fitness Concept turut menawarkan produk lain dengan diskaun sebanyak 30 peratus. ( Tertakluk pada terma dan syarat)

Untuk maklumat lanjut, layari www. fitnesscon­cept.com.my atau e-mel pertanyaan anda ke enquiries@ fitnesscon­cept.com.my atau hubungi kami di talian 03-8026 2222.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia