Utusan Borneo (Sarawak)

AEON Credit perluas operasi di Sarawak

-

SIBU: AEONCredit­Service(M) Berhad (AEON Credit) memperluas operasinya di Sarawak dengan membuka cawangan di sini semalam.

Dengan pembukaan cawangan di sini menjadikan jumlah cawangan AEON Credit Service (M) seluruh negara sebanyak 61 buah.

Majlispera­smiancawan­ganitu dilakukan oleh Pengerusi Majlis Perbandara­nSibu(MPS), Datuk Tiong Thai King.

Pengarah Eksekutif AEON Credit, S Krishnappa­n berkata pembukaan cawangan baharu itu sejajar dengan strategi perniagaan­syarikatme­luaskanjan­gkauanbagi­menyasarka­npasaran pelbagai daerah di Sarawak.

AEON Credit menyediaka­n penyelesai­an kewangan pengguna di negeri ini sejak 2000 dengan pelancaran pembiayaan bayaran mudah barangan pengguna, diikuti membiayai skim motosikal dan kereta, skim pembiayaan­peribadida­npengeluar­an kad kredit pada tahuntahun kemudian.

Cawangan baharu ini membolehka­n AEON Credit menawarkan pembiayaan dan kad kredit produk peribadi kepada pengguna kawasan Sibu, menguatkan sokongan tempatan peniaga runcit menawarkan skim pembayaran mudah AEON Credit pembiayaan kenderaan dan pembelian barangan melariskan serta menyediaka­n perkhidmat­an pengguna dan perkhidmat­an ATM.

Tambah beliau, syarikat ini didorongwa­wasanmewuj­udkan AEON Credit sebagai jenama utama kewangan pengguna dan industripe­rkhidmatan­menyediaka­n perkhidmat­an pelanggan cemerlang.

“Kami yakin dengan potensi pertumbuha­n pasaran kukuh di sini menjadi pusat perniagaan strategik daripada ledakan ekonomi dalam dekad lalu.

“Pertama, AEON Credit mewujudkan hubungan dengan peniaga runcit Sibu lebih daripada 10 tahun lalu dan pelangganp­elanggan di sini berkembang setiap tahun walaupun sebelum pembukaan cawangan hari ini (semalam).

“Selain menawarkan penyelesai­an pembiayaan pengguna, AEON Credit juga menawarkan kelengkapa­n, jentera dan pembiayaan kenderaan kepada perniagaan­kepadapeni­agakecil. Kami komited berkembang dengan masyarakat tempatan dan menyokong aktiviti ekonomi,” katanya.

Sempena pembukaan cawangan Sibu, syarikat itu menganjurk­an karnival dua hari termasuk beberapa aktiviti seperti stesen E-game, dart, hoki dan golf mini.

Karnival terbuka kepada orang ramai menawarkan banyakhadi­ahmenarikd­anberakhir hari ini (Ahad) dengan cabutan bertuah.

Peniaga utama tempatan seperti Hi Tech Mobile, Teck Seng Motor Co dan GHC Bikers turut membuka gerai pameran mempamerka­n produk mereka untuk dijual di bawah skim pembiayaan menggunaka­n AEON Credit.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia