Utusan Borneo (Sarawak)

Peluang pilih belajar di Australia pada BPIEF, 27-28 Februari

-

KUCHING: Pusat Perniagaan Australia (ABC) satusatuny­a organisasi di Malaysia yang memberi tumpuan pendidikan Australia.

ABC merupakan wakil rasmi dipandang tinggi institusi Australia, termasuk kumpulan lapan universiti seperti Universiti Nasional Australia, University of Queensland dan University of Adelaide.

Dengan 100 peratus tumpuan Australia ini, ABC boleh memberi nasihat khusus dan tepat kepada pelajar.

Selama lebih 10 tahun, pusat ini telah berjaya menyediaka­n khidmat nasihat profesiona­l bebas dan sokongan kepada pelajar dan ibu bapa dalam setiap aspek pengajian di Australia.

Pelajar akan dibimbing dari proses membuat keputusan untuk memilih jalan benar, aplikasi, permohonan biasiswa, penginapan, mendapatka­n visa pelajar dan taklimat malah semua perkhidmat­an ini disediakan secara percuma.

ABC akan mengambil bahagian dalam Pameran Pendidikan Antarabang­sa Borneo Post (BPIEF) 2016 untuk memberi pinjaman kepada pelajar yang berpotensi dalam mencari pilihan kajian pendidikan yang betul.

Tapak pameran ABC boleh dilawati semasa BPIEF di Pusat Konvensyen Borneo Kuching (BCCK) pada 27 dan 28 Februari depan bermula dari jam 10 pagi hingga 6 petang.

Masyarakat di Australia mempunyai kebebasan untuk memilih jalan sesuai dengan matlamat dan impian mereka.

Sistem pendidikan­nya menawarkan lebih 12,000 kursus yang diiktiraf di peringkat antarabang­sa dan menepati piawaian bertaraf dunia.

Malah Pendidikan Australia mempunyai sistem kelayakan standard, bersama dengan peluang dan gaya hidup berbeza.

Justeru, statistik direkodkan tidak mengejutka­n apabila lebih daripada 200,000 pelajar antarabang­sa memilih belajar di Australia.

Pendidikan Australia menawarkan persekitar­an yang dinamik dan menjanjika­n pengalaman tidak dapat dilupakan, malah pelajar antarabang­sa mempunyai peluang untuk mengejar gaya pembelajar­an unik yang menggalakk­an daya inovatif, kreatif, pemikiran bebas.

Selain itu, pelajar akan menyelesai­kan masalah, berinterak­si dengan orang lain dan membina kemahiran pembentang­an dan penulisan dengan keyakinan untuk kerjaya masa depan.

Bukan itu sahaja, mereka turut diberi peluang untuk cemerlang dalam sukan dan seni kerana ia juga dianggap mempengaru­hi pilihan gaya hidup yang berjaya dengan pendidikan yang kukuh.

Tambahan pula, institusi Australia kini mengamal konsep pendidikan vokasional dan teknikal diiktiraf sebagai antara terbaik dan paling inovatif di dunia.

Ia telah memainkan peranan penting dalam prestasi ekonomi di Australia yang meningkatk­an kemahiran pekerja dan menyumbang kepada aspek produktivi­ti.

Oleh itu, Australia bukan sahaja menawarkan pendidikan berkualiti tetapi memberikan latihan praktikal yang berorienta­sikan kerjaya untuk melengkapk­an graduan dengan kemahiran yang diperlukan oleh majikan.

Faktor kos sara hidup tidak menjadi isu kepada pelajar kerana pendidikan di Australia menawarkan kadar yuran berpatutan dan tidak membebanka­n.

Terdapat banyak faktor yang menyumbang ke arah ini kerana Australia mempunyai satu sistem pendidikan yang mencermink­an kualiti, kecemerlan­gan dan inovasi.

Pembiayaan kerajaan juga menyokong kemajuan teknologi tahap tinggi di samping kemudahan penyelidik­an dan infrastruk­tur bertaraf dunia.

Untuk maklumat lanjut mengenai pengajian di Australia, boleh datang ke Tingkat 1, Lot 2067, Jalan Utama, Pending, 93450 Kuching, Sarawak (berdepan Telekom Malaysia) atau layari ABC,

Sila hubungi Pusat Perniagaan Australia (ABC) untuk sebarang pertanyaan di talian 082-483888 atau 082-483999 atau hantar emel ke alamat abcstaff@netinc net my

 ??  ?? BUAT PILIHAN: Pelajar membuat pemilihan kajian mereka semasa pameran kajian ABC di Australia
BUAT PILIHAN: Pelajar membuat pemilihan kajian mereka semasa pameran kajian ABC di Australia

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia