Utusan Borneo (Sarawak)

Bintulu catur strategi terbaik

-

BINTULU: Skuad Bintulu mencaturka­n strategi terbaik bagi menghadapi lawan pada perlawanan an separuh akhir kemempen Liga Bola a Sepak Rakyatt (LBSR) 20152016 Zon Borneo 2.

Ketua jurulatihn­ya, Mohd Farhan Abdul- lah berkata perersedia­an seperti biasa menghadapi lawan untuk perlawanan separuh akhir namun mencari pendekatan terbaik menghadapi lawan berpengala­man.

“Sama ada Kuching ataupun Samarahan menjadi lawan kami kedua-duanya bukan calang-calang pasukan,” katanya di sini semalam.

Menurutnya, kedua- dua pasukan mempunyai beberapa pemain yang berpengala­man dan pernah bermain di peringkat lebih tinggi jika kerjasama serta semangat dibandingk­an dengan peberpasuk­an akhirnya kami main-pemain Bintulu. berjaya mara ke pusingan Beg Begitupun, beseparuh akhir bertemu Salia um liau berharap pemarahan ataupun Kuching, main- pemain kedua-dua pasukan itu berB Bintulu akan saing sengit merebut juara meneruskan Kumpulan A,” katanya. rentak kemeDalam pada itu, beliau nangan mengmenguc­apkan tahniah kehadapi lawan pada pemain-pemain Bintulu mereka. kerana berjaya mengutip tiga

Beliau menymata penuh dalam perlawaifa ifatkan kemenan terakhir Kumpulan B. nang nangan 2-0 ke atas Jelasnya, dalam perlawaSib­u hasil jaringan nan itu meskipun Bintulu Clearance dan Aldrige Dato bermain agak hambar babak pada perlawanan lalu mempertama namun akhirnya berbanggak­an sekali gus menyjaya mengesahka­n diri selaku untik semangat mencipta juara Kumpulan B manakala kemenangan. pencabar terdekat Miri kini

“Saya gembira dengan mengumpul 13 mata masih keputusan itu meskipun pada berbaki satu perlawanan. mulanya kami dilihat sebagai “Kami mengharung­i pusinpasuk­an bukan pilihan ‘ungan pertama dan kedua tanpa derdog’ sebaliknya Miri, kalah dengan mencatat lima Limbang dan Mukah antara kali menang, tiga kali seri pasukan pilihan tersebut. kini mengumpul 18 mata,”

“Tetapi, atas usaha dan katanya.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia