Utusan Borneo (Sarawak)

Le Cordon Bleu di BPIEF 27-28 Feb

-

KEPADA sesiapa yang mahu mempelajar­i seni masakan terbaik, Le Cordon Bleu Malaysia akan mengambil bahagian dalam Pameran Pendidikan Antarabang­sa Borneo Post (BPIEF) 2016 dari 27 hingga 28 Februari di Pusat Konvensyen Borneo Kuching (BCCK).

Le Cordon Bleu dianggap sebagai institut seni kulinari utama dunia dengan lebih 120 tahun pengalaman mengajar, rangkaiann­ya kekal komited untuk menyediaka­n asas yang kukuh dalam amalan terbaik dalam Gastronomi, Hospitalit­i dan Pengurusan.

Graduan menjadi sebahagian daripada tradisi kecemerlan­gan yang besar, dengan kelayakan yang akan menetapkan mereka selain daripada pertanding­an dalam persekitar­an yang mencabar.

Lebih 80 cef Le Cordon Bleu dari dapur terbaik dan restoran bertaraf lima bintang menurunkan pengetahua­n dan pengalaman mereka setiap hari untuk pelajarpel­ajar mereka.

Peranan cef bukan sahaja pengajar malah bertindak selaku mentor dalam memberikan inspirasi sepanjang hayat dan sokongan kepada graduan.

Mereka menawarkan latihan yang paling lengkap dan menyeluruh dalam teknik klasik Kulinari Perancis yang terdapat pada hari ini.

Setiap graduan meninggalk­an Le Cordon Bleu dengan kemahiran bagi memulakan kerjaya yang menarik bukan sahaja di dunia restoran, hotel atau resort yang terkemuka, tetapi juga sebagai seorang wartawan, penulis, jurulatih, perunding atau usahawan.

Program Le Cordon Bleu bermula dari pelajar dalam perjalanan dengan memberi inspirasi kepada kecemerlan­gan, kreativiti, inovasi dan pengayaan peribadi yang membolehka­n mereka memulakan kerjaya untuk berjaya atau usaha peribadi.

Lebih 100 tahun yang lalu, Le Cordon Bleu telah melahirkan ramai graduan terkenal, termasuk Dione Lucas, Julia Child, Nancy Silverton, Nathalie Dupree, Eric dan Bruce Bromberg, Allen Susser, James Peterson, Lydia Shire, Giada De Laurentiis, Gaston Acurio dan Ming Tsai.

Selain itu, kursus Le Cordon Bleu sentiasa dikemaskin­i serta selari dengan peredaran zaman dan industri yang berkaitan.

Dengan inovasi dan teknologi baru, Le Cordon Bleu terus menyesuaik­an diri dengan program akademikny­a untuk keperluan masa depan industri kulinari, pelanconga­n dan hospitalit­i.

Kepelbagai­an Malaysia menjadikan­nya tumpuan pelbagai warisan masakan yang diyakini mampu memberi peluang kepada negara ini untuk menjadi destinasi pelanconga­n masakan di Asia.

Sebagai satu rangkaian yang terkenal di dunia, institusi pendidikan khusus menyediaka­n arhaan masakan tahap tertinggi dan hospitalit­i melalui program bertaraf dunia.

Selain itu, melalui penubuhan Ijazah Sarjana Muda dan ijazah Sarjana dalam perniagaan yang memberi tumpuan kepada permintaan industri hospitalit­i antarabang­sa semakin meningkat.

Pasukan pemasaran Le Cordon Bleu Malaysia akan berada di sana untuk menjawab pertanyaan anda.

Selain itu, sebarang maklumat lanjut boleh datang ke kampus Le Cordon Bleu Malaysia No. 5, Jalan Universiti, Bandar Sunway, 47500 Subang Jaya, Selangor atau hubungi talian 03-56321188 atau faks 03-56311133, emel pada malaysia@ cordonbleu.edu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia