Utusan Borneo (Sarawak)

Mourinho mahu United bangkit segera

The Red Devils akan menentang Manchester City pada aksi Piala Liga Inggeris hari ini

-

MANCHESTER, England: Pemain Manchester United harus bersikap seperti lelaki ekoran kekalahan memalukan 0- 4 kepada Chelsea dalam aksi Liga Perdana Inggeris, menurut pengurus kelab, Jose Mourinho Isnin lepas.

Mourinho – yang mengharung­i kekalahan paling buruk dalam Liga Perdana ketika menentang kelab yang memecatnya musim lepas – mahu maklum balas segera apabila menentang Manchester City dalam aksi Piala Liga Inggeris hari ini.

“Kami benar- benar sedih tetapi sekali lagi ia bukan untuk kanak- kanak, ia untuk lelaki dan kami harus menjadi lelaki dan berusaha untuk perlawanan seterusnya,” kata pengurus berusia 53 tahun

Kami benarbenar sedih tetapi sekali lagi ia bukan untuk kanakkanak, ia untuk lelaki dan kami harus menjadi lelaki dan berusaha untuk perlawanan seterusnya. Jose Mourinho Pengurus Manchester United

ketika m e m - b e r i t a h u penyiaran dalaman kelab, MUTV.

Mourinho, di mana pasukannya hanya menang sekali dalam enam perlawanan liga terakhir, berkata b e l i a u optimis tentang k e p u - t u s a n U n i t e d b a r u - baru ini dan merasakan mereka hanya akan tercicir mata sekiranya menentang diri mereka sendiri.

United kini ketinggala­n di belakang Manchester City, Arsenal dan Liverpool dengan enam mata.

Bagaimanap­un, jumlah 14 mata selepas sembilan perlawanan adalah rekod kedua paling buruk United dalam sejarah pertanding­an Liga Perdana mereka – dengan pasukan pada musim 2014/ 2015 mengumpul 13 mata dari sembilan perlawanan.

“S a y a lebih sukar bermain perl a w a n a n Liga Perdana seterusnya,” kata Mourinho.

“Ia satu pengalaman yang buruk dalam Liga Perdana. Dengan beberapa keputusan buruk, jurang di belakang pendahulu liga kini enam mata.

“Kami mempunyai beberapa perlawanan yang sukar. Kami kehilangan mata minggu lepas dan walaupun pada satu perlawanan apabila kami bermain dengan hebat menentang Stoke, kami juga kehilangan mata. Sekarang kami perlu memenangi perlawanan. “Saya tidak berkata ia adalah perl a w a n a n m u d a h tetapi kami m e m p u - nyai perl a w a n a n menentang B u r n l e y , S w a n s e a , West Ham, S u n d e r - land, Middlesbro­ugh – perlawana nan yang kami per perlu menang dan e empat pasukan teratas, lima teratas, mereka harus bermain di antara mereka seperti kami menentang Chelsea dan Liverpool.” — AFP

 ?? — Gambar Reuters ?? MOURINHO BENTENG GOYAH: Dua pemain pertahanan United gagal menghalang bola rembatan pemain Chelsea, Hazard (tengah) daripada menerjah jaring pada aksi Liga Perdana Inggeris Ahad lepas.
— Gambar Reuters MOURINHO BENTENG GOYAH: Dua pemain pertahanan United gagal menghalang bola rembatan pemain Chelsea, Hazard (tengah) daripada menerjah jaring pada aksi Liga Perdana Inggeris Ahad lepas.
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia