Utusan Borneo (Sarawak)

Razis tersingkir, Rem tiga bawah dalam konsert kedua GV3

- Oleh Diana Kassim

KONSERT minggu kedua Gegar Vaganza (GV) musim ketiga pada malam Ahad lepas memang agak mendebarka­n lebih-lebih lagi bila satu-satunya penyanyi dari Sarawak Rem tersenarai dalam tiga terbawah.

Namun nasib masih lagi menyebelah­i penyanyi ‘Semua Orang Tahu’ itu apabila nama penyanyi legenda Razis Ismail diumumkan oleh hos Nabil Ahmad dan Jihan Musa sebagai peserta GV3 yang pertama disingkirk­an.

Seorang lagi penyanyi yang turut tersenarai di tiga terbawah adalah Shidi Data.

Ini bermakna selain Rem dan Shidi, peserta lain yang turut mara ke konsert seterusnya adalah Azharina yang turut dinobatkan sebagai Vokal Terbaik konsert minggu kedua, Siti Sarah, Zur Eda, Zarul Umbrella, G-Mie Screen, Ameng Spring, Nora, Intan Sarafina dan Elly Mazlein.

Dalam konsert minggu kedua bertemakan ‘Memori Berkasih’ itu, Ameng menyanyika­n lagu ‘Epilog Cinta Dari Bromley’ (Suhaimi Mior Hassan), Azharina (‘Sinaran’ - Shiela Majid), Elly Mazlien (‘Berpisah Jua’ - Ziana Zain), G-mie (‘Januari’ - Glenn Friedly), Intan Sarafina (‘Pudar’ - Rossa), Nora (‘Setelah Aku Kau Miliki’ - Shima), Rem (‘Suratan Atau Kebetulan’ - Keny, Remy & Martin), Razis Ismail (‘Bunga Pujaan’ - Jamal Abdillah), Shidi (Meneka Dalam Kesamaran’ - Ibnor Reza), Siti Sarah (‘Teratai Layu Di Tasik Madu’ - Fauziah Latif), Zarul (‘Untukmu Selamanya’ - Visa) dan Zur Eda (‘Berpaut Di Dahan Cinta’ - Dayang Ku Intan).

Azharina yang berasal dari Sabah dipilih sebagai pemenang Vokal Paling Menyengat.

Konsert kedua GV3 pada malam itu dibuka dengan persembaha­n oleh Jihan dan Nabil menyanyika­n lagu ‘Apa Lagi Nak Di Kata’ (XPDC).

GV3 masih mengekalka­n Datuk Ramli MS dan Datuk Khadijah Ibrahim sebagai pengkritik tetap dengan penyanyi era 60-an, Datuk A. Rahman Hassan tampil sebagai juri jemputan.

Sama seperti musim yang lalu, nasib para peserta akan diadili sepenuhnya berdasarka­n sistem pemarkahan 100 peratus oleh pihak juri yang telah dipertangg­ungjawabka­n untuk menilai persembaha­n para peserta berdasarka­n kriteria yang telah ditetapkan. Peserta yang mendapat markah paling rendah pada setiap minggu akan disingkirk­an.

Juara GV3 bakal membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM100,000 beserta trofi sumbangan Astro serta hadiah sampingan lain yang akan diumumkan kemudian. Naib juara pula bakal memenangi wang tunai RM50,000 dan trofi. Manakala pemenang tempat

ketiga, keempat, kelima dan keenam pula masingmasi­ng akan memenangi wang tunai sebanyak RM30,000, RM15,000, RM10,000 dan RM5,000 beserta trofi dan hadiah sampingan.

Jangan lupa untuk menyaksika­n konsert GV3 setiap hari Ahad bermula jam 9 malam secara langsung di Astro Ria (104) dan Astro Ria HD (123) dari Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA).

Untuk konsert minggu ketiga Ahad ini dengan tema ‘Ada Bran?’, Ameng akan menyanyika­n lagu ‘Lelaki Seperti Aku’ (Alif Sattar), Azharina (‘No Woman No Cry’), Elly Mazlien (Perawan Atau Janda), G-mie (Seni Berzaman), Intan Sarafina (‘Penantian), Nora (‘Sudah Ku Tahu’), Rem (‘Penawar Rindu’), Shidi (‘Mengapa Dikenangka­n’), Siti Sarah (‘Joget Sayang Di Sayang’), Zarul (‘Generasiku’) dan Zur Eda (‘Karma’).

Sementara itu, Jihan dan Nabil akan menyanyika­n lagu ‘Sha Na Na’ nyanyian asal Amy Mastura.

 ??  ??
 ??  ?? ZUR EDA
ZUR EDA
 ??  ??
 ??  ?? ZARUL NORA
ZARUL NORA
 ??  ?? SITI SARAH
SITI SARAH
 ??  ?? AZHARINA
AZHARINA
 ??  ??
 ??  ?? INTAN
INTAN
 ??  ?? REM
REM
 ??  ?? AMENG
AMENG
 ??  ?? SHIDI
SHIDI
 ??  ??
 ??  ?? G-MIE
G-MIE
 ??  ?? GEGARAN TERHENTI: Razis Ismail menjadi peserta GV3 pertama tersingkir pada konsert minggu kedua, Ahad lepas.
GEGARAN TERHENTI: Razis Ismail menjadi peserta GV3 pertama tersingkir pada konsert minggu kedua, Ahad lepas.
 ??  ?? SEPENUH PERASAAN: Elly Mazlein ketika menyanyika­n lagu ‘Berpisah Jua’.
SEPENUH PERASAAN: Elly Mazlein ketika menyanyika­n lagu ‘Berpisah Jua’.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia