Utusan Borneo (Sarawak)

TM tampil sebagai ‘Malaysia’s Convergenc­e Champion’

-

KUCHING: Telekom Malaysia Berhad (TM) melalui TM Sarawak, akan membuat penampilan sebagai ‘Malaysia’s Convergenc­e Champion’, dengan nilai yang tiada tandingan bagi perkhidmat­annya kepada warga Kuching pada Ekspo ICT Sarawak 2016.

Menurut kenyataan akhbar semalam, ia akan diadakan bermula 25 hingga 27 November ini di pusat beli-belah Cityone Megamall di sini.

Sebagai rakan telco rasmi Ekspo ICT Sarawak 2016, satu majlis anjuran dengan kerjasama Persatuan Perniagaan Komputer Kuching (KCBA) akan diadakan untuk meningkatk­an kesedaran orang ramai mengenai perkhidmat­an UniFi dan membawa produk tersebut lebih dekat kepada pelanggan, terutamany­a di Kuching dan Sarawak.

TM akan menampilka­n dua Pelan ADVANCE UniFi yang menawarkan kelajuan jalur lebar 30Mbps dan 50Mbps; dan UniFi PRO Plan yang menawarkan 100Mbps pada majlis itu.

Kedua-dua pelan itu membawa perkhidmat­an yang terbaik pihak TM untuk ditawarkan kepada pelanggan di rumah atau kegunaan perniagaan di Malaysia.

Dengan Pelan ADVANCE UniFi, pelanggan akan menikmati kelajuan sehingga 30Mbps, bersama-sama den- gan pek HyppTV pilihan mereka, berdasarka­n pilihan mereka.

Pelanggan boleh memilih antara empat pek nilai HyppTV seperti Pack Aneka HyppTV yang menampilka­n yang terbaik, kandungan tempatan dan hiburan Asia kelas pertama dan eksklusif.

Selain, HyppTVVarn­am Pack yang membawa filem terbaik dan pelbagai menghiburk­an daripada saluran Tamil dan Hindi; HyppTV Ruby Pack yang menawarkan yang terbaik daripada program hiburan Cina termasuk saluran filem blockbuste­r seluruh generasi dari klasik malar hijau kepada filem terkini; atau HyppTV Pack Jumbo yang mempunyai 42 saluran menampilka­n hiburan bertaraf dunia, sukan, kanakkanak, filem dan berita.

RancanganU­niFi PRO menyediaka­n kelajuan jalur lebar 100Mbps bersama-sama dengan pilihan yang sama empat pek HyppTV kini menjadi semakin popular dan UniFi BIZ PRO Planofferi­ng 100Mbps pelbagai penyelesai­an direka untuk keperluan penggunaan pelanggan dan peniaga.

Selain itu, berikutan kerjasama TM dan Over-the-Top Servicepro­videriflix (OTT) video atas permintaan (VOD), semua UniFi dan Streamyx 4Mbps dan 8Mbps pelanggan akan dapat menikmati 12 bu- lan akses percuma ke iflix.

Pelanggan juga akan menikmati akses percuma tiga bulan untuk rancangan terkini dari Korea, China, Bollywood, Tamil, Indonesia dan Malaysia ‘programmes­via VIU freemium’, perkhidmat­an OTT hasil daripada Usahasama TM dengan Waptrick, sebuah syarikat media PCCW.

Pada Ekspo ICT Sarawak 2016, pelanggan TM juga boleh mengetahui lebih lanjut mengenai program kesetiaan - TM Rewards yang menawarkan barangan yang menarik, baucar tunai dan juga rebat bil TM yang boleh ditebus menggunaka­n TM ganjaran mata terkumpul.

Selain itu, sepanjang pameran tiga hari, sebuah kaunter perundinga­n produk dan demonstras­i serta pameran menawarkan produk terkini TM, antaranya termasuk TM WiFi turut disediakan.

Untuk menghidupk­an hari, pelbagai aktiviti telah diadakan bagi orang ramai untuk mengambil bahagian termasuk HyppStars Karaoke, Cinema HyppTV, penampilan maskot dan sesi permainan PS4.

Orang ramai dijemput ke gerai TM di Expo ICT Sarawak 2016 untuk peluang memenangi hadiah- hadiah menarik.

Untuk maklumat lanjut mengenai acara TM boleh melayari www.tm.com.my.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia