Utusan Borneo (Sarawak)

100 sertai seminar aplikasi Wechat jana perniagaan

-

SIBU: Kira-kira 100 peserta terdiri daripada orang awam dan ahli parti telah menyertai Seminar Aplikasi Wechat dianjurkan Pemuda Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP) Bawang Assan di sini Rabu lepas.

Seminar itu dirasmikan oleh Pengerusi SUPP Cawangan Bawang Assan Kaunselor Robert Lau Hui Yew yang juga merupakan Timbalan Pengerusi Majlis Daerah Luar Bandar Sibu.

Hadir sama ialah Ketua Pemuda SUPP Bawang Assan Marcus Yek dan pengerusi pengelola Patrick Ling.

Menurut kenyataan media dari Pemuda SUPP Bawang Assan, objektif seminar itu ialah untuk membantu peserta meningkatk­an pendapatan dan taraf hidup mereka dalam menggunaka­n aplikasi Wechat dalam perniagaan terutama bagi golongan belia.

Ia juga selaras dengan pelaksanaa­n ‘ Tahun e-Dagang’ yang dijangka akan dilaksanak­an pada tahun 2017.

Ini membawa maksud tiada penggunaan tunai dimana era tunai online akan dilak- sanakan.

Oleh itu, penganjura­n seminar ini adalah tepat pada masanya dan berharap dapat meningkatk­an kesedaran dan membolehka­n orang ramai untuk menimba ilmu dalam dunia yang kompetitif ini.

 ??  ?? TIMBA ILMU: Lau (duduk, empat kanan), Yek (duduk, dua kanan), Ling (duduk, empat kiri) merakamkan kenangan bersama para peserta Seminar Aplikasi Wechat di Sibu.
TIMBA ILMU: Lau (duduk, empat kanan), Yek (duduk, dua kanan), Ling (duduk, empat kiri) merakamkan kenangan bersama para peserta Seminar Aplikasi Wechat di Sibu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia