Utusan Borneo (Sarawak)

‘Bouncer’ didakwa bunuh remaja

Berdepan hukuman gantung sampai mati, jika sabit kesalahan

-

KOTAKINABA­LU:Seorang ‘bouncer’ atau pengawal sebuah pusat hiburan di sini, dihadapkan di Mahkamah Majistret semalam terhadap pertuduhan membunuh seorang remaja lebih seminggu lalu.

Mohd Azmin Lidin, 28, dari Kampung Cenderamat­a Likas di sini dituduh membunuh Yaacob Nasran, 18, dekat Siam Thai Bar, Jalan Asia City di sini antara jam 3.30 pagi dan 4.30 pagi pada 15 Dis lepas.

Dia didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman gantung sampai mati, jika sabit kesalahan.

Bagaimanap­un tiada pengakuan direkodkan.

Majistret Jessica Ombou Kakayun menetapkan 7 Feb depan untuk sebutan semula kes dan tiada jaminan ditawarkan.

Pendakwaan dikendalik­an Pegawai Pendakwa Insp P. Nathan manakala tertuduh diwakili peguam Datuk Ra- khbir Singh.

Sementara itu di mahkamah sama, seorang wanita warga emas, Chin Su Chin, 67, didakwa membunuh rakannya, Ngur Lim Kiau, 64.

Tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu di sebuah rumah di Kepayan Ridge dekat sini kira-kira jam 3 petang pada 23 Sept lepas dan didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan.

Bagaimanap­un tiada pengakuan direkodkan.

Kakayun turut menetapkan 11 Jan depan untuk sebutan semula kes. — Bernama

 ??  ?? PENDEDAHAN: Ahli panel Program Advokasi Ilmuan bergambar bersama tetamu jemputan yang menghadiri majlis itu. Turut kelihatan Wan Abdul Bari (dua kanan), Raduan (lima kanan), Kasim (empat kiri) dan Kamarulniz­am (tiga kanan).
PENDEDAHAN: Ahli panel Program Advokasi Ilmuan bergambar bersama tetamu jemputan yang menghadiri majlis itu. Turut kelihatan Wan Abdul Bari (dua kanan), Raduan (lima kanan), Kasim (empat kiri) dan Kamarulniz­am (tiga kanan).

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia