Utusan Borneo (Sarawak)

APM Sri Aman selamatkan kucing terperangk­ap

-

SRI AMAN: Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) Daerah Sri Aman menyelamat­kan seekor kucing yang terperangk­ap di celah bumbung sebuah rumah kedai di Taman Sri Jaya, di sini lewat petang semalam.

Pegawai Pertahanan Awam Daerah Sri Aman Siti Huzaimah Ibrahim ber- kata pihaknya menerima panggilan kecemasan daripada orang awam sekitar jam 1.45 petang.

“Bertindak atas panggilan itu, tiga anggota APM Daerah Sri Aman bergegas ke lokasi bagi menyelamat dan menurunkan kucing itu dari tempat ia tersepit.

“Sebaik tiba di lokasi kejadian, terdapat seekor kucing tersepit di celah bumbung rumah kedai setinggi 20 kaki,” katanya.

Menurutnya, pihaknya hanya mengambil masa lima minit membawa turun kucing itu dengan menggunaka­n tangga sebelum diserahkan kepada pemiliknya,” jelasnya.

 ??  ?? DISELAMATK­AN: Dua anggota APM Daerah Sri Aman membawa turun seekor kucing yang terperangk­ap di celah bumbung sebuah rumah kedai di Sri Jaya, Sri Aman petang semalam.
DISELAMATK­AN: Dua anggota APM Daerah Sri Aman membawa turun seekor kucing yang terperangk­ap di celah bumbung sebuah rumah kedai di Sri Jaya, Sri Aman petang semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia