Utusan Borneo (Sarawak)

Kunjungi bilik pameran Jimisar, saksikan sendiri Mitsubishi Outlander terbaharu

-

KUCHING: Jimisar Group, peniaga kenderaan Mitsubishi yang sah di Sarawak, memperkena­lkan Mitsubishi Outlander 2.0L 4WD yang baharu dipasang di Malaysia.

Menurut satu kenyataan semalam, ia kini lebih murah dengan hanya RM141,200.00 di jalan raya tanpa insurans.

Sempena dengan pelancaran itu, Jimisar Group akan menganjurk­an pameran kenderaan tersebut di bilik pamerannya pada 21 Oktober ini.

Jimisar amat mengalualu­kan semua peminat SUV untuk melawat bilik pamerannya untuk melihat model Outlander terkini dan mengetahui lebih lanjut mengenai tawaran tahun akhir yang hebat pihaknya.

Keluaran terbaharu Outlander turut menampilka­n warna baharu iaitu Ruby Black yang kebanyakan­nya berwarna hitam dengan sedikit warna merah di bawah cahaya matahari.

Eksklusif untuk pasaran Malaysia dan hanya terdapat pada 2.0 AWD. Outlander ialah sebuah kenderaan jenis SUV sesuai untuk mereka yang berkeluarg­a dengan tujuh tempat duduk yang ideal dan direka untuk memberikan keselesaan serta keselamata­n yang disasarkan kepada keluarga muda, pemilik perniagaan atau profesiona­l yang ingin mempunyai ruang tambahan untuk mengangkut lebih banyak penumpang dengan selesa.

Model asas yang baharu diperkenal­kan dikuasakan oleh enjin empat silinder 2.0 liter yang menghasilk­an 145 PS dan 196 Nm menyalurka­n tork ke semua empat roda melalui kotak gear CVV INVECS-III dan sistem Multi Select 4WD MMC.

Secara perbanding­an, Outlander 2.4L CBU berupaya menghasilk­an tork 167PS dan 222Nm.

Ia mampu melakukan 13.0km / l sedangkan CKD 2.0 4WD mampu melakukan 13.7 km / l.

Dengan bertahun- tahun pengalaman memenangi banyak pertanding­an rali yang sukar dan mencabar, Mitsubishi merupakan kenderaan kenderaan 4WD khusus yang lasak, selamat serta selesa.

Dengan daya tarikan yang lebih baik pada permukaan licin serta kestabilan, sistem 4WD memainkan peranan penting dalam keselamata­n aktif terutama pada SUV dengan badan yang lebih tinggi dan pusat graviti yang tinggi.

Oleh sebab itu, Outlander dilengkapi dengan sistem 4WD pintar sebagai ciri standard.

Tidak seperti sistem 4WD yang dikehendak­i dalam SUV saingan, sistem 4WD Multi-Pilih Outlander dilengkapi dengan 3 mod pilihan iaitu 4WD Eco, 4WD Auto dan 4WD Lock untuk memastikan SUV dapatmemen­uhipelbaga­ikeadaan dan bentuk muka bumi. Walaupun harga yang lebih rendah, keselamata­n Outlander 2.0L AWD adalah sama dengan varian CBU 2.4L yang dilengkapi dengan tujuh beg udara, Kawalan Kestabilan Aktif, Kawalan Daya Kawalan, Hill Start Assist, ABS dan EBD, Brake Assist, dan anak ISOFIX tempat duduk dipasang standard.

SUV juga mempunyai rekaan Keselamata­n Evolusi (RISE) yang kuat untuk memaksimum­kan keselamata­n penumpang.

Outlander kini juga dilengkapi dengan perakam video memandu baharu, filem keselamata­n untuk semua tingkap, Rest Reminder yang menghasilk­an bunyi untuk memberi amaran kepada pemandu selepas memandu untuk beberapa jam dan kamera terbalik sebagai garis panduan standard.

Sementara CKD Outlander 2.0 kelihatan sama dari variasi 2.4 dengan DRL LED, lampu brek LED, kamera belakang dan sensor tempat letak kereta hadapan atau belakang semua standard serta roda 18 inci.

Outlander hadir dalam tiga warna, Red Metallic, Solar White dan Ruby Black yang baharu dan hanya boleh didapati di pasaran Malaysia pada varian 2.0 4WD.

Waranti lima tahun atau tanpa had didatangka­n khas sebagai standard bersamasam­a dengan dua tahun penyelengg­araan dan tempahan percuma boleh dibuat di semua cawangan Jimisar di Kuching, Sibu dan Bintulu.

Untuk mengetahui lebih lanjut, orang ramai boleh melawat atau menelefon ruang pameran Jimisar berikut: Jimisar Autotrade Sdn Bhd (Cawangan Kuching), Lot 12144 Blok 16 Jalan Sherip Masahor, Kuching atau menelefon 082 457 810 atau layari Facebook: Jimisar Autotrade Mitsubishi Motors. Bagi cawangan Sibu, boleh terus ke Jimisar Autotrade Sdn Bhd, Lot 2475, Brooke Drive, Sibu atau menelefon ke talian 084 312 779 juga layari Facebook: Mitsubishi Motors - Sibu Bintulu pula, di Jimisar Automotive Sdn Bhd, Lot 4204 & 4205, Parkcity Fasa 6, Bintulu di talian 086 337 868 atau layari Facebook: Mitsubishi Motors - Bintulu Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web http://mitsubishi.jimisar.com/

 ??  ??
 ??  ?? OUTLANDER TERBAHARU
OUTLANDER TERBAHARU
 ??  ??
 ??  ?? SELESA : Mitsubishi Outlander 2.0L 4WD menyediaka­n ruangan dalam yang luas.
SELESA : Mitsubishi Outlander 2.0L 4WD menyediaka­n ruangan dalam yang luas.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia