Utusan Borneo (Sarawak)

Memanah: Miri X-Tune cipta kejutan besar

-

SIBU: Juara bertahan, Miri X-Tune mencipta kejutan besar Kejohanan Memanah Tertutup Sarawak ke- 13 yang melabuh tirai di Sekolah Menangah (SM) Katolik Tinggi petang kelmarin.

Pasukan dianggotai beberapa pemain berpengala­man mengumpul empat pingat emas, tiga perak dan satu gangsa untuk mengutip 30 mata sebelum menjulang Piala Cabaran Dato Seri Tiong King Sing dua tahun berturut-turut.

Majlis Sukan Sarawak (MSN) dengan satu pingat perak dan dua gangsa terpaksa akur berada di tempat kedua.

Semua pasukan mengambil bahagian gagal memenangi mana- mana pingat atau mengumpul sebarang mata.

Miri X-Tune A menjuarai bagi kategori ‘recurve’ lelaki dan wanita dan kategori kompaun lelaki dan wanita.

MSN naib juara bagi kategori recurve lelaki dan wanita manakala naib juara kategori kompaun lelaki dan wanita disandang Miri X-Tune B.

Untuk seksyen pasukan remaja, Miri X- Tune A mengumpul 1,424 mata muncul juara diikuti Melaka dengan 1,397 mata, X-Tune B dengan 1,179 mata dan Pemasa Lawas dengan 1,053 mata.

Dalam kategori individu remaja, ATMA Aiman Harith Hamid mengumpulk­an 520 mata mengesahka­n pingat emas, diikuti Ngu Hung (515), Muhd Afham Marzuki (496) dan Pemasa Lawas, Vince Chong (495).

Sebanyak 13 pasukan dengan lebih 150 pemanah seluruh Sarawak termasuk seorang dari Melaka mengambil bahagian pada kejohanan tiga hari anjuran Persatuan Memanah Bahagian Sibu (SDAA) itu.

 ??  ?? TAHNIAH: Kaunselor Teo Boon Siew (kiri) menyampaik­an piala kejohanan kepada wakil Miri X-Tune.
TAHNIAH: Kaunselor Teo Boon Siew (kiri) menyampaik­an piala kejohanan kepada wakil Miri X-Tune.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia