Utusan Borneo (Sarawak)

Dua gol Suarez, Paulinho kembalikan kelebihan selesa Barca di singgahsan­a

-

MADRID, Sepanyol: Barcelona membuka kembali kelebihan 11 mata di singgahsan­a La Liga Sepanyol menjelang pertemuan El Clasico menentang Real Madrid selepas Luis Suarez dan Paulinho masing-masing menjaringk­an dua gol ketika membelasah Deportivo La Coruna 4-0 Ahad lepas.

Lionel Messi juga menyaksika­n satu tendangan penalti beliau ditepis penjaga gol lawan dan tiga cubaan lain terkena palang ketika Barca kembali menjarakka­n kedudukan dengan enam mata dari pencabar terdekat di tangga kedua, Atletico Madrid.

Real kekal di tangga keempat tetapi kurang satu perlawanan kerana beraksi pada Piala Dunia Kelab di Abu Dhabi minggu lepas.

“Saya tahu orang terlalu membezakan di antara kami dengan Real Madrid tetapi Atletico hanya enam mata di belakang kami,” kata jurulatih Barca, ca, Ernesto Valverde.

“T i d a k kira apa yang berlaku Sabtu ini (menentang Real M a d r i d ) , masih ada banyak lagi i perlawanan n dalam La a Liga.”

Satu- satu tu kekecewaan n buat Barca ialah kecederaan Paco Al Alcacer, yang dijangka tidak akan beraksi sehingga tiga minggu.

Messi mempamerka­n anugerah bola emas keempat beliau – selepas menjadi penjaring terbanyak liga utama di Eropah – sebelum sepak mula dan tidak percaya tuah tidak memihak kepadanya Ahad lepas apabila tiga cubaan-

 ??  ??
 ?? — Gambar Reuters ?? CATUR STRATEGI: Klopp (tiga kiri) menyampaik­an arahan kepada pemainnya pada perlawanan liga di antara Bournemout­h dan Liverpool di Stadium Vitality, Bournemout­h Ahad lepas.
— Gambar Reuters CATUR STRATEGI: Klopp (tiga kiri) menyampaik­an arahan kepada pemainnya pada perlawanan liga di antara Bournemout­h dan Liverpool di Stadium Vitality, Bournemout­h Ahad lepas.
 ?? — Gambar AFP ?? KEKANG: Barca dianugerah­kan sepakan penalti selepas Ruben menjatuhka­n Suarez (kanan) dalam petak penalti ketika bersaing pada perlawanan di Nou Camp, Barcelona Ahad lepas.
— Gambar AFP KEKANG: Barca dianugerah­kan sepakan penalti selepas Ruben menjatuhka­n Suarez (kanan) dalam petak penalti ketika bersaing pada perlawanan di Nou Camp, Barcelona Ahad lepas.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia