Utusan Borneo (Sarawak)

Salah mahu memenangi kejuaraan bersama Liverpool

-

LIVERPOOL, England: Penyerang antarabang­sa Mesir, Mohamed Salah, berkata Isnin lepas as di mana beliau boleh membantu Liverpool ool menamatkan n penantian lima a tahun untuk k satu kejuaraan aan selepas memu- lakan musim di i Anfield dengan memberangs­angkan.

P e m a i n berusia 25 tahun itu – yang g tiba di Anfield dari kelab Itali, AS Roma pada penutup musim – sudah menjaringk­an 21 gol dalam semua pertanding­an setakat ini dan merupakan penjaring terbanyak bersama-sama dengan penyerang kelab Tottenh tenham Hotspur, Ha Harry Kane. “Saya mahu m memenangi kej juaraan di sini, say saya datang unt tuk memenangi k kejuaraan – untuk memenangi sesuatu untuk kelab, untuk kami dan untuk penyokong,” k kata beliau kepada Sky Sports News. “Saya mahu memenangi sesuatu di sini. Kami bek- erja-keras setiap hari untuk memenangi sesuatu. Saya pasti kami akan memenangi sesuatu musim ini.”

Salah membentuk barisan serangan berbisa yang dikenali “Empat Terhebat” di Liverpool, bersama- sama Philippe Coutinho, Roberto Firmino dan Sadio Mane.

Liverpool – yang belum memenangi sebarang trofi sejak Piala Liga Inggeris pada 2012 – berada di tangga keempat Liga Perdana Inggeris menjelang perlawanan menentang Swansea City dalam Liga Perdana Inggeris dan juga menentang FC Porto pada pusingan kedua Liga Juara-Juara pada bulan Februari nanti. — AFP AMSTERDAM, Belanda: Dick Advocaat akan kembali ke bekas kelabnya, Sparta Rotterdam ketika kelab bergelut mengelak penyingkir­an dari liga utama Belanda.

Advocaat, yang meletak jawatan sebagai jurulatih kebangsaan Belanda bulan lepas, menandatan­gani satu kontrak Isnin lepas untuk menjadi jurulatih sehingga akhir musim di Sparta, yang berkongsi tangga terbawah liga.

Jurulatih berusia 70 tahun itu bermain untuk Sparta selama dua musim pada 1980an dan kepulangan­nya adalah dari desakan penyokong selepas kelab tewas lima perlawanan berturuttu­rut.

Jurulatih Alex Pastoor dipecat selepas kekalahan 0- 7 kepada kelab jiran yang juga juara bertahan liga, Feyenoord pada 17 Disember.

Advocaat meletak jawatan sebagai ketua jurulatih Belanda pada bulan November selepas kegagalan pasukannya layak ke Piala Dunia 2018 di Rusia.

Advocaat juga pernah menjadi ketua jurulatih skuad kebangsaan Rusia, Belgium, Serbia, Emiriyah Arab Bersatu ( UAE) dan Korea Selatan selain membimbing beberapa kelab di Eropah termasuk Rangers, Sunderland, PSV Eindhoven dan Fenerbahce. — Reuters

 ??  ?? SALAH
SALAH
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia