Utusan Borneo (Sarawak)

Liga Limbang: Tingkatkan kemahiran kejurulati­han pasukan masing-masing

-

LIMBANG: Setiap pengurus, pegawai dan jurulatih pasukan Liga Limbang 2017-2018 disaran meningkatk­an kemahiran kejurulati­han pasukan-pasukan bertanding musim ini.

Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Limbang ( LFA), Frederick Lalung berkata peranan jurulatihj­urulatih amat penting dalam persediaan sesebuah pasukan.

“Saya optimis pemainpema­in kita sekarang perlu dibimbing ke tahap lebih tinggi dan bakat sedia ada perlu digilap untuk membawa ke mercu kejayaan.

“Bimbingan semua pihak dari pegawai, pengurus dan jurulatih pasukan memainkan peranan penting,” katanya pada Majlis Penghargaa­n dan Suai Kenal Pegawai, Pengurus dan Pengadil Liga Limbang 2017-2018 di Dewan Bunga Raya di sini.

Turut sama Setiausaha Kehormat LFA, Abdul Ajis Kon Mohd Ghazali, Naib Presiden LFA, Bulhaji Wahab serta jawatankua­sa tertinggi LFA.

Fredercik berkata, Liga Limbang landasan terbaik untuk Bahagian Limbang melahirkan pemain-pemain berbakat di peringkat lebih tinggi.

Jelasnya, ramai pemain berbakat beraksi pada Piala Belia, Presiden dan Negeri dilahirkan melalui Liga Limbang.

“Banyak kemahiran perlu dipelajari pegawai, pengurus dan jurulatih berkaitan serta pengalaman memajukan sukan bola sepak di bahagian ini selain menitikber­atkan aspek disiplin,” katanya.

Sebanyak lima pasukan menyertai Liga Super dan 11 pasukan bersaing untuk Liga Premier musim ini.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia