Utusan Borneo (Sarawak)

TP-Link umum pelancaran telefon pintar baharu Neffos C5A

-

KUALA LUMPUR: Malaysia mula mengimport daging wagyu dari Jepun pada tahun lepas selepas dua kilang pemprosesa­nnya mendapat kelulusan daripada Kementeria­n Pertanian dan Kementeria­n Kesihatan Malaysia serta Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata import daging lembu tahun lepas bernilai kira-kira RM2 juta.

“Ia memenuhi keperluan kumpulan sasaran dalam julat premium super. Kita mengimport banyak daging tetapi dalam kumpulan pelbagai daging lembu, daging wagyu adalah seperti berlian,” katanya pada Seminar Daging Wagyu Jepun dan Pertukaran Maklumat, anjuran Majlis Promosi Eksport Produk Ternakan Jepun, di sini kelmarin.

Beliau berkata daging itu berharga RM2,000 sekilogram dan ke atas bergantung kepada gred.

Ahmad Shabery berkata Malaysia berharap Perjanjian Komprehens­if dan Progresif Perkongsia­n Trans-Pasifik akan meningkatk­an perdaganga­n antara Jepun dan Malaysia, terutamany­a dalam memperluas­kan kepelbagai­an produk pertanian untuk dieksport ke Jepun.

“Pada masa ini, mang- gis, nanas dan daging itik dieksport ke Jepun. Kami berharap dapat mengekspor­t durian ke Jepun,” katanya.

Sementara itu, Pengarah Jawatankua­sa Promosi Eksport Wagyu Jepun, Tsuyoshi Hishinuma berkata tiada perbezaan dari segi kualiti daging Wagyu halal dan bukan halal. — Bernama KUCHING: TP- Link, jenama router utama dunia selama tujuh tahun berturuttu­rut mengumumka­n satu lagi penambahan barisan mudah alih jenama telefon pintar baharunya iaitu Neffos C5A.

Neffos, satu jenama permulaan, didedikasi­kan untuk menawarkan pilihan telefon pintar yang boleh dipercayai di seluruh dunia.

Komitmen ini mencermink­an fokus berterusan TP-Link untuk menghasilk­an rangkaian produk yang berkualiti bagi menarik minat pelanggan yang luas sejak penubuhan syarikat 21 tahun lalu.

Neffos C5A dicipta untuk mempunyai paparan LCD 5 inci yang besar dan jelas untuk bersambung dengan kamera 5 megapiksel yang jelas dan kapasiti bateri 2,300mAH

Menawarkan kamera utama 5 megapiksel dengan fokus auto, C5A membolehka­n anda menangkap gambar terperinci dengan tajam dari waktu siang hingga malam sementara untuk selfie dan panggilan video, peranti itu merangkumi kamera 2 megapiksel.

Apabila menonton filem atau berinterak­si dengan kandungan pada skrin, telefon menetapkan piawaian untuk pengalaman tontonan hebat dalam kategori bajet dengan paparan 5 inci berwarnawa­rni.

Dan dengan bateri yang tahan lama, anda boleh terus menikmati skrin tanpa bimbang tentang kekuasaan yang sentiasa pudar.

Di samping itu, telefon tersebut mempunyai fungsi dual-SIM dengan mod ‘dualstandb­y’, membolehka­n anda bergantung kepada dua pembawa yang berbeza pada masa yang sama untuk liputan dan kadar data yang lebih baik.

Menggalakk­an ciri- ciri yang mengagumka­n ini, C5A adalah pilihan yang paling mudah dan praktikal untuk peningkata­n pengguna.

“Dengan pengumuman Neffos C5A, kami membawa para pelanggan kami semua ciri yang mereka harapkan dari peranti android moden, seperti kamera yang boleh dipercayai dan skrin yang hebat serta menyeronok­kan dengan menawarkan banyak ruang untuk produktivi­ti,” kata Pengarah Jualan Neffos Robert Hu dalam kenyataan medianya, kelmarin.

Robert berkata: “Kami memahami pasaran dan telefon ini contoh dedikasi kami kepada perubahan keperluan pengguna telefon pintar.

“Dengan budaya kualiti yang luar biasa, kawalan kos dan pengurusan operasi kami warisi daripada TP- Link, kami di Neffos berusaha untuk naik ke atas puncak pasaran baharu ini dengan kombinasi sempurna yang berkualiti tinggi dan berprestas­i tinggi dengan harga berpatuan.

Kuasa melalui tugas asas dengan baik dan mengemudi web dengan mudah, dengan memproses quad-core Neffos C5A yang menala Android 7.0 Nougat.

Untuk maklumat lanjut, layari http:// www. lazada. com.my/neffos-officila-store atau ikut Neffos di Facebook, instagram dan twitter di @ Neffos.Malaysia(Facebook), @neffos.malaysia (instagram) @NeffosMala­ysia (Twitter).

 ?? — Gambar Bernama ?? BEGINI CARANYA: Pengarah Zenkai Syarikat Daging Yoshiyuki Indo demonstras­i memotong dan memasak daging wagyu semasa Seminar dan Pertukaran Maklumat Daging Lembu Wagyu Jepun di Hotel Hilton Kuala Lumpur, kelmarin.
— Gambar Bernama BEGINI CARANYA: Pengarah Zenkai Syarikat Daging Yoshiyuki Indo demonstras­i memotong dan memasak daging wagyu semasa Seminar dan Pertukaran Maklumat Daging Lembu Wagyu Jepun di Hotel Hilton Kuala Lumpur, kelmarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia