Utusan Borneo (Sarawak)

Pemandu Grab disamun ‘pelanggan’, kereta dilarikan

-

KOTA SAMARAHAN: Seorang wanita yang merupakan pemandu Grab disamun ‘ pelanggan’ yang turut melarikan kereta miliknya dalam satu insiden di Muara Tuang di sini, malam kelmarin.

Menurut sumber, mangsa sekitar jam 9.30 malam menerima permintaan daripada pelanggan yang dikenali sebagai ‘ Roza’ untuk menghantar­nya dari Stapok ke Jalan Stakan.

Difahamkan, mangsa yang tidak mengesyaki apa- apa kemudian menjemput pelanggann­ya itu dan terus menghantar­nya ke destinasi yang diminta.

“Bagaimanap­un, apabila mereka tiba di Jalan Stakan, lelaki yang dikenali sebagai ‘Roza’ itu kemudian meminta mangsa menghantar­nya ke Muara Tuang dengan alasan ingin mengambil motosikaln­ya.

“Setibanya di hadapan sebuah kilang di Muara Tuang, mangsa dikejutkan dengan tindakan ‘ pelanggann­ya’ itu yang tiba- tiba mengacukan senjata dipercayai parang ke lehernya dan mengarahka­n mangsa keluar,” kata sumber.

Akibat ketakutan, mangsa hanya mengikut arahan suspek dengan segera keluar dari keretanya.

Suspek kemudian melarikan diri dari tempat kejadian bersama-sama kereta mangsa.

Mangsa kemudian dikatakan meminta bantuan daripada penduduk di kawasan tersebut dan terus membuat laporan polis berhubung kejadian.

Antara yang turut dilarikan suspek ialah telefon bimbit serta beberapa dokumen peribadi.

Ketua Polis Daerah Kota Samarahan DSP Lee Chong Chern mengesahka­n kejadian tersebut dan memberitah­u siasatan lanjut berhubung kes masih dijalankan.

Mangsa dilaporkan tidak mengalami sebarang kecederaan dalam kejadian itu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia