Utusan Borneo (Sarawak)

Kumpulan dakwa anggota PKR bantah Dr Mahathir guna logo

-

SEBERANG JAYA: Sekumpulan kira-kira 50 orang yang mendakwa anggota PKR semalam berhimpun secara aman di pekarangan pejabat parti itu di sini bagi membantah tindakan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Dr Mahathir Mohamad bertanding menggunaka­n logo parti itu pada Pilihan Raya Umum Ke- 14 (PRU14) 9 Mei ini.

Kumpulan itu, yang diketuai bekas Naib Ketua Cabang PKR Batu Kawan A. Loganathan, mendakwa mereka mewakili akar umbi parti masyarakat India negeri ini.

Loganathan mendakwa akan menarik keluar 11,500 anggota PKR daripada kalangan masyarakat India di Pulau Pinang jika parti itu masih membenarka­n Dr Mahathir bertanding menggunaka­n logo PKR.

“...nanti undi (kami) tak akan bagi kepada PKR,” katanya ketika ditemui pada perhimpuna­n itu di pekarangan Pejabat PKR Pulau Pinang di sini, semalam.

Beliau mendakwa pihaknya telah mengemukak­an bantahan itu kepada Presiden PKR Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail sejak pembubaran Parlimen tetapi sehingga kini tiada tindakan yang diambil.

“Saya syorkan Tun Mahathir bertanding atas tiket calon bebas, tak perlu kucarkacir­kan PKR.

“Dahulu, dia yang memalukan PKR. Sebab Mahathirla­h wujudnya PKR... sekarang dia minta izin guna logo PKR untuk bertan- ding, memang tak boleh diterima,” katanya.

Sementara itu, Pengarah Keselamata­n Jentera Pilihan Raya PKR Permatang Pauh Talib Ibrahim menafikan penglibata­n mana- mana Cabang PKR dalam perhimpuna­n itu.

Menurutnya PKR telah membuat laporan polis berkaitan perkara itu. — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia