Utusan Borneo (Sarawak)

Lelaki pengsan ketika meronda di bukit

-

PAPAR: Seorang lelaki ditemui tidak sedarkan diri di kawasan Bukit Sagang Kampung Pengalat Besar di sini.

Sebelum kejadian, mangsa yang berumur 43 tahun itu dikatakan membuat rondaan di tanah kepunyaann­ya di kawasan bukit berkenaan.

Bomba menerima panggilan kecemasan pada jam 11.20 pagi pada Ahad dan bergegas ke lokasi kejadian.

Anggota bomba yang terlibat terpaksa berjalan kaki dan mendaki bukit sejauh 500 meter untuk tiba di lokasi kejadian.

Mangsa kemudianny­a diberikan rawatan awal sebelum diserahkan kepada ambulans dan dihantar ke hospital. LABUAN: Barisan Nasional (BN) Labuan perlu kekal fokus dan memantapka­n lagi strategi jentera pilihan raya bagi memastikan rakyat Labuan terus memberi mandat kepada BN untuk membangunk­an lagi pulau bebas cukai ini.

Calon BN Parlimen Labuan pada Pilihan Raya Umum Ke14 (PRU14) 9 Mei ini Datuk Rozman Isli berkata jentera BN Labuan yang bekerja sebagai pasukan mantap selama ini perlu mengekalka­n momentum itu untuk memastikan BN Labuan menan dengan majoriti besar.

“Jentera BN Labuan berkerja keras sejak awal lagi dan diperhebat­kan beberpa minggu lepas demi memastikan kemenangan majoriti yang lebih besar kali ini.

“Kerajaan stabil dan kuat adalah penting untuk terus melaksanak­an program transforma­si nasional dengan lebih berkesan demi kebaikan rakyat termasuk di Labuan,” katanya pada sidang media sejurus tiba di Lapangan Ter- bang Antarabang­sa Labuan semalam.

Kelmarin, beliau menghadiri majlis pengumuman calon BN Wilayah Persekutua­n dan menerima watikah sebagai calon BN di Kuala Lumpur.

Rozaman berkata ekonomi negara semakin rancak membangun yang mana saiz ekonomi negara juga melonjak dengan pertumbuha­n Keluaran Dalaman Negeri Kasar (KDNK) meningkat hasil perancanga­n kerajaan BN yang dipimpin Perdana Menteri Najib Tun Razak.

Ketika ditanya pemberita mengenai perasaanny­a dikekalkan sebagai calon BN bagi kerusi Parlimen Labuan PRU14, beliau berterima kasih kepada Najib selaku Pengerusi BN serta Pengerusi BN Wilayah Persekutua­n, Datuk Seri Tengku Adnan Mansor di atas kepercayaa­n itu.

Dalam pada itu, katanya, Manifesto BN Labuan akan dilancarka­n sebelum penamaan calon 28 April ini. — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia