Utusan Borneo (Sarawak)

25,319 pengundi berdaftar bagi Parlimen P221 Limbang

-

LIMBANG: Parlimen P221 Limbang merekodkan sejumlah 25,319 pengundi berdaftar dengan Suruhanjay­a Pilihan Raya (SPR) bagi menunaikan tanggungja­wab mengundi pada Pilihan Raya Ke-14 ini.

Pengurus Pejabat Pilihan Raya Parlimen Limbang Jamalie Busri berkata, daripada jumlah tersebut seramai 16,521 pengundi didaftarka­n di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Kota.

“Manakala 8,798 pengundi didaftarka­n di DUN Batu Danau untuk turun mengundi esok (hari ini),” katanya ketika dihubungi semalam.

Beliau berkata lagi, Limbang mempunyai 69 pusat mengundi dan dua pusat mengundi bagi undian awal.

Jamalie berkata beberapa pusat pengundian akan ditutup awal esok di beberapa kawasan di Medamit, antaranya di Rumah Lamping, Rumah Liban dan Rumah Sili.

“Pusat pengundian di Long Napir akan ditutup jam 4 petang esok (hari ini) dan dijangka peti undi dari kawasan Penan itu tiba di pusat pengiraan undi di Dewan Suarah Limbang pada jam 4 petang menggunaka­n pengangkut­an helikopter,” ujarnya.

Pada PRU13, calon Ba- risan Nasional (BN) Hasbi Habibollah berjaya mempertaha­nkan kerusi Parlimen Limbang dengan majoriti besar 8,301 undi walaupun ditentang satu lawan satu oleh calon Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Hasbi memperoleh 12,999 undi menewaskan calon yang juga Pengerusi PKR Negeri Baru Bian dengan 4,698 undi.

Sementara itu, bagi undi pos pula Hasbi memperoleh­i 202 undi manakala tujuh undi untuk PKR.

Sebanyak 162 undi rosak manakala 73.8 peratus atau 17,859 daripada 24,278 pengundi telah keluar mengundi.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia