Utusan Borneo (Sarawak)

‘Seahorse Fun Festival’ dijangka rancakkan industri hiburan

-

MIRI: ‘Seahorse Fun Festival’ yang dijadualka­n berlangsun­g pada 21 hingga 24 Jun depan di Coco Cabana Marina Miri dijangka merancakka­n industri hiburan di sini.

Menteri Muda Pelanconga­n, Kesenian dan Kebudayaan Datuk Lee Kim Shin berkata, acara tersebut sekali gus dapat mempromosi­kan bandar raya Miri kepada pengunjung luar.

Penganjur katanya, mempunyai pengalaman yang luas dalam industri hiburan bahkan pernah mengundang artis terkenal luar negara un- tuk membuat persembaha­n.

“Seahorse Fun Festival antara program yang berpotensi menyerlahk­an bakat muda dalam bidang hiburan serta paling penting mempromosi­kan Miri ke luar negara,” katanya pada sidang media di sini.

‘ Seahorse Fun Festival’ akan mengetenga­hkan persembaha­n pentas selama enam jam tanpa henti, karnival jalanan, seksyen permainan kanak-kanak dan gerai makanan.

Mengulas lanjut, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Senadin itu percaya program tersebut akan menarik lebih 30,000 pengunjung.

“Paling menarik ialah persembaha­n Mr Bean (Faiket Lauri) dan Michael Jackson Asia (Jordan Sam) yang bakal menarik kehadiran pengunjung,” katanya.

Lee berharap lebih ramai belia menyertai ‘The Battle of the Band’ dari dalam dan luar Miri untuk bersamasam­a memeriahka­n festival berkenaan.

Sementara itu, Ketua Pemasaran Gig Studio Enter- tainment Sdn Bhd Mark Tan berkata, tiket awal dijual pada harga RM15, manakala bagi tempoh 5 hingga 20 Jun harganya RM20, manakala jika dibeli di venue acara, tiketnya berharga RM25.

Sebanyak 20 kaunter dibuka di Miri manakala 12 lagi kaunter dibuka di luar Miri termasuk Brunei, Bintulu dan Kota Kinabalu.

Hadir sama ialah penganjur bersama Persatuan Usahawan Anak Sarawak Khalid Ashari dan Pengarah Fun Borneo Sdn Bhd Ian Kuek serta wakil penganjur bersama yang lain.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia