Utusan Borneo (Sarawak)

Dr Wan Azizah luang masa ziarah keluarga asnaf

-

PORT DICKSON: Dalam kesibukan berkempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson yang berbaki lima hari lagi, Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail semalam meluangkan masa menziarahi beberapa keluarga asnaf di Kampung Paya, Bagan Pinang di sini.

Dalam kepadatan jadualnya di Port Dickson, Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Pembanguna­n Wanita, Keluarga dan Masyarakat itu meluangkan masa kira-kira setengah jam menjenguk dan mendengar permasalah­an yang dihadapi tiga keluarga asnaf di kampung berkenaan.

Seorang daripada asnaf Zaiton Mihat, 58, berkata inilah pertama kali keluargany­a dikunjungi pemimpin besar negara dan beliau berasa amat teruja dan terharu.

“Saya betul- betul tidak sangka timbalan perdana menteri akan datang melawat suami saya yang menghidap penyakit Parkinson… saya dapat tahu mengenai kunjungan beliau malam tadi (kelmarin). Ini pertama kali saya dapat bersua muka dengan Datuk Seri Dr Wan Azizah.

“Saya berterima kasih atas keprihatin­an timbalan perdana menteri yang sudi men- jenguk kami di sini,” katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Suami Zaiton, Othman Ahmad, 65, disahkan menghidap penyakit Parkison sejak lima tahun lepas selain mengalami keretakan tulang di bahagian pinggang.

Ibu kepada empat orang anak itu berkata Dr Wan Azizah berpesan supaya beliau dan keluarga menjaga kesihatan.

“Ubat kena makan dan jangan tinggalkan,” katanya memberitah­u pemberita mengenai pesanan yang disampaika­n Dr Wan Azizah kepada suaminya.

Kerusi Parlimen Port Dickson dikosongka­n penyandang­nya Datuk Danyal Balagopal Abdullah, 68, pada 12 Sept lepas bagi memberi laluan kepada Anwar yang baru-baru ini menang tanpa bertanding jawatan presiden PKR, untuk bertanding dan kembali ke Dewan Rakyat.

Hari mengundi ditetapkan pada 13 Okt manakala pengundian awal 9 Okt.

Parlimen Port Dickson mempunyai 75, 770 pemilih berdaftar yang terdiri daripada 43 peratus pengundi Melayu, Cina (33 peratus), India (22 peratus) dan kaumkaum lain ( dua peratus). — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia