Utusan Borneo (Sarawak)

Mane ledak dua gol bantu The Reds menewaskan Cardiff 4-1 pada aksi liga di Anfield Sabtu lepas

-

LONDON, England: Sadio Mane menjaringk­an dua gol ketika Liverpool mengambil sepenuh peluang bermain lebih awal berbanding pesaing utama untuk berkelebih­an tiga mata di tangga teratas Liga Perdana Inggeris dengan kemenangan 4-1 ke atas Cardiff City di Anfield sementara Bournemout­h dan Watford meneruskan permulaan yang memberangs­angkan Sabtu lepas.

Liverpool adalah kelab tunggal dari lima pasukan teratas liga yang beraksi pada hari Sabtu, dengan juara bertahan, Manchester City bermain menentang Tottenham Hotspur hari ini.

Chelsea bermain lewat menentang Burnley, bersamasam­a Arsenal yang bertandang ke Crystal Palace dan Manchester United menanti kunjungan Everton.

Mohamed Salah, yang kelihatan sudah melupakan permulaan musim yang hambar, membuka jaringan buat Liverpool seawal minit ke-10 apabila merembat bola muntah untuk gol ke-33 dari 35 perlawanan di Anfield.

Mane menambah jaringan pada minit ke-66 tetapi h a r a p a n Liverpool u n t u k memperbaik­i rekod tanpa b o l o s u n t u k perlawanan ke10 berturut-turut di tempat sendiri berkecai apabila Callum Paterson merapatkan kedudukan

Perbezaan di antara 23 dan 26 mata adalah seperti 20 mata tetapi ia hanya tiga. Ia benarbenar penting untuk terus berada

landasan.” di Jurgen Klopp Pengurus Liverpool

pada minit ke-77, dengan sedikit bantuan terkena pertahanan Liverpool, Virgil van Dijk. Bagaimanap­un, dua gol pada 10 minit terakhir dari pemain gantian, Xherdan Shaqiri dan Mane menamatkan sebarang keb a n g k i t a n Cardiff. “Perbezaan di antara 23 dan 26 mata adalah

 ?? — Gambar AFP ?? KAWAL KETAT: Mane (kiri) dikawal ketat oleh pemain Cardiff ketika beraksi pada perlawanan di Anfield, Liverpool Sabtu lepas.
— Gambar AFP KAWAL KETAT: Mane (kiri) dikawal ketat oleh pemain Cardiff ketika beraksi pada perlawanan di Anfield, Liverpool Sabtu lepas.
 ??  ?? KLOPP
KLOPP

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia