Utusan Borneo (Sarawak)

Remaja Amerika mangsa culik ditemui selamat

Tumpuan pencarian terhadapny­a dilakukan di seluruh negara sejak kedua-dua ibu bapanya dibunuh

-

GORDON: Seorang lelaki berusia 21 tahun telah didakwa kerana membunuh ibu bapa seorang remaja Amerika sebagai sebahagian dari satu rancangan yang mengerikan untuk menculik beliau, kata polis kelmarin, selepas Jayme Closs berusia 13 tahun telah ditemui masih hidup selepas berada dalam kurungan selama tiga bulan.

Tumpuan bagi satu pencarian di seluruh negara sejak ibu bapanya didapati telah dibunuh di rumah mereka di luar bandar Wisconsin pada Oktober, Closs telah melakukan tindakan melepaskan diri yang sangat menakjubka­n pada tengah hari Khamis, mendapatka­n bantuan daripada seorang jiran yang telah memaklumka­n pihak berkuasa.

Beberapa minit kemudian pihak polis telah menahan lelaki yang beliau kenal pasti sebagai penculikny­a, Jake kuasa undang-undang berasa kecewa, dengan sambutan yang dingin. Pihak polis mengesahka­n bahawa mereka tidak mencari di kawasan hutan Gordon, yang mempunya jumlah penduduk tertentu.

Anggota keluarga Closs yang lain dan komuniti di Barron berasa gembira dengan berita penemuan beliau.

Pihak polis menyatakan mereka telah menghantar tiga pasukan bagi memberitah­u anggota keluarga di beberapa lokasi berlainan bahawa beliau telah ditemui, termasuk satu kumpulan yang sedang menyaksika­n satu perlawanan bola keranjang.

“Semasa kami menyatakan beliau telah ditemui dengan selamat dan masih hidup, terdapat tangisan dan pelukan,” kata Fitzgerald. — AFP

 ?? — Gambar AFP ?? JAWAB PERTANYAAN: Nutter bercakap kepada media kelmarin di Gordon, Wisconsin
— Gambar AFP JAWAB PERTANYAAN: Nutter bercakap kepada media kelmarin di Gordon, Wisconsin
 ?? — Gambar AFP ?? ISU GEMPAR: Fitzgerald bercakap di sidang media kelmarin di Barron, Wisconsin sehari selepas remaja hilang Jayme dijumpai ketika dia keluar dari hutan berdekatan.
— Gambar AFP ISU GEMPAR: Fitzgerald bercakap di sidang media kelmarin di Barron, Wisconsin sehari selepas remaja hilang Jayme dijumpai ketika dia keluar dari hutan berdekatan.
 ??  ?? PATTERSON
PATTERSON
 ??  ?? JAYME
JAYME
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia