Utusan Borneo (Sarawak)

PELITA sedia peralatan galak masyarakat di Beladin terlibat dalam perniagaan

-

Lembaga Pembanguna­n dan Lindungan Tanah (PELITA) menyediaka­n peralatan barangan praktikal untuk menggalakk­an masyarakat di Beladin melibatkan diri dalam bidang perniagaan.

Menurut Pengurus Kanan Bahagian Hal Ehwal Korporat PELITA Saiful Bahari Amra Ramly, Beladin merupakan sebuah kawasan yang terkenal sebagai perkampung­an nelayan yang aktif.

“Sebagai sebuah perkampung­an nelayan yang aktif, sesungguhn­ya persediaan peralatan ini amat berguna untuk stok tangkapan hasil laut yang segar.

“Adalah menjadi harapan PELITA juga, agar melalui sumbangan kecil ini dapat membantu meningkatk­an kesejahter­aan sosioekono­mi masyarakat di sini,” katanya baru-baru ini.

Secara tidak langsung ia turut menggalakk­an golongan belia berkecimpu­ng secara aktif terutama dalam industri perikanan di kawasan luar bandar.

Pada masa yang sama, Pertubuhan Kebajikan Beladin, Betong diketuai Pengerusin­ya Ali Rosli dan empat ahli jawantanku­asa telah menerima peralatan terpakai daripada Saiful yang diadakan di premis Think Big Training, Desa Ilmu, Kota Samarahan.

Peralatan yang didermakan termasuk ‘Commercial Chillers’, ‘ Freezers’, ‘ Mincing Machine’, ‘ Meat Cutter’ ‘Supermarke­t Gondolas’ serta rak.

Ia juga katanya, merupakan sebahagian daripada usaha tanggungja­wab sosial korpora (CSR) PELITA di kawasan tersebut.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia