Utusan Borneo (Sarawak)

Kuching antara lokasi pilihan

- Oleh Rusnan Mustafa

KUCHING: Selebriti terkemuka China, Qu Wan Ting dijangka memilih Kuching, Sarawak dan beberapa tempat lain di Malaysia sebagai lokasi jerayawara promosi album baharunya yang akan dilancarka­n pada tahun ini.

Beliau yang juga merupakan vokalis, penulis lirik dan ahli muzik berkata, album baharunya itu merupakan album keempat yang akan mengandung­i lagu baharunya bertajuk ‘More Than A Friend’.

“Saya akan lancarkan album baharu pada tahun ini yang juga akan mengandung­i lagu baharu saya bertajuk ‘More Than A Friend’.

“Saya pasti akan datang semula ke sini bagi menghargai peminatpem­inat saya yang ramai di sini serta beberapa lagi lokasi lain di Malaysia,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika mengadakan persembaha­n pada Konsert Anugerah Televisyen Asia Ke-23 di Pusat Konvensyen Borneo Kuching (BCCK) di sini malam kelmarin.

Pada konsert itu, Qu turut mendendang­kan lagu baharunya di hadapan kirakira 2,000 tetamu yang hadir.

Sebelum ini, beliau telah melancarka­n album antaranya

‘Everything In The World’ pada 2012,

‘Say The Words’ (2013) dan terbaharu “LLL” (2017).

Antara lagu beliau yang popular,

‘Love I Am’, ‘Drenched’, ‘Life Is Like A Song’, ‘You Exist In My Song’, ‘Love Ocean’, ‘We Under The Sunshine’, ‘When It’s Lonely’, ‘The

Courage To Love’, ‘Love Birds’, ‘Best Plan’, ‘Your Girl’, ‘On The Edge’, ‘Moon and Back (JordanXL Remix)’ dan ‘Kissing Paradise’.

 ??  ?? PESONA: Qu berjaya memukau penonton yang hadir pada Konsert Anugerah Televisyen Asia Ke-23.
PESONA: Qu berjaya memukau penonton yang hadir pada Konsert Anugerah Televisyen Asia Ke-23.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia