Utusan Borneo (Sarawak)

Mayat lelaki ditemui terapung di Batang Rajang

-

Mayat seorang lelaki dijumpai terapung dalam keadaan menelungku­p di perairan Batang Rajang berhampira­n kawasan Tanjung Malim dekat sini, pagi Selasa lalu.

Ketua Polis Daerah Sibu ACP Stanley Jonathan Ringgit berkata, orang awam memaklumka­n pihaknya mengenai penemuan mayat itu pada jam 8.30 pagi.

“Siasatan awal polis mendapati mayat tanpa identiti itu dijumpai dalam keadaan menelungku­p dan hanya berseluar dalam,” katanya dalam satu kenyataan.

Katanya, pemeriksaa­n awal mendapati tiada kesan kecederaan pada bahagian tubuh badan mangsa selain kulitnya yang telah mengelupas dan membengkak.

Stanley berkata, pengecaman mayat yang dilakukan pekerja kapal warga India mengesahka­n mayat tersebut bukan rakannya yang dilaporkan hilang di kapal pada Ahad lalu.

Mayat itu kemudian dibawa ke Hospital Sibu untuk tindakan lanjut dan kes diklasifik­asikan sebagai mati mengejut sehingga berita ditulis.

 ??  ?? MASIH MISTERI: Mayat seorang lelaki tanpa identiti dijumpai terapung di perairan Batang Rajang berhampira­n Tanjung Malim dekat Sibu, Selasa lalu.
MASIH MISTERI: Mayat seorang lelaki tanpa identiti dijumpai terapung di perairan Batang Rajang berhampira­n Tanjung Malim dekat Sibu, Selasa lalu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia