Utusan Borneo (Sarawak)

Kerajaan gandakan usaha beri peluang rakyat tingkat taraf kehidupan

-

Kerajaan akan menggandak­anusahamem­beri lebih banyak peluang terutama pekerjaan kepada rakyat dalam usaha meningkatk­an taraf kehidupan mereka, kata Menteri Dalam Negeri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Kerajaan juga sedang mencari jalan bagaimana membantu rakyat mengurangk­an kos sara hidup dan meningkatk­an pendapatan mereka, katanya.

“Caranya ialah kita perlu bekerja kuat untuk meningkatk­an produktivi­ti hasil pengeluara­n dan seterusnya dapat menyediaka­n lebih peluang pekerjaan kepada rakyat,” katanya ketika berucap pada Majlis Sambutan Tahun Baharu Cina 2019 peringkat Parlimen Pagoh di sini malam kelmarin.

Muhyiddin berkata sejak beberapa bulan menerajui negara, Kerajaan Pakatan Harapan berusaha untuk membantu rakyat dan ianya sering menjadi perhatian utama dalam menyelesai­kan isu berkaitan dengan kos sara hidup yang ditanggung rakyat.

Katanya oleh sebab itu, kerajaan akan menubuhkan sebuah jawatan kuasa khas kabinet bagi mengatasi kos sara hidup yang akan dipengerus­ikan oleh Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Kira-kira 1,000 penduduk sekitar Pagoh hadir majlis sambutan Tahun Baharu Cina Parlimen Pagoh di dewan Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Yu Jern, Bukit Pasir. — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia