Utusan Borneo (Sarawak)

Ketua balai bomba Sarikei berpindah ke pejabat Sibu

-

SARIKEI: Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Sarikei Suna Kaha bakal berpindah tugas ke Pejabat Zon 4, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Negeri Sarawak di Zon Sibu bermula 18 Februari ini.

Suna telah berkhidmat sebagai Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Sarikei selama lima tahun bermula Jun 2013.

Berucap pada Majlis Jasamu Dikenang, Suna melahirkan ucapan terima kasih kepada semua anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Sarikei yang telah memberikan penuh komitmen sepanjang beliau berkhidmat di balai terbabit.

“Komitmen dan kerjasama yang telah diberikan semua anggota membolehka­n Balai Bomba dan Penyelamat Sarikei mencapai beberapa prestasi yang amat memberangs­angkan.

“Justeru, saya berharap usaha dan sokongan padu ini dapat diteruskan di bawah ketua baharu agar imej anggota dan jabatan ini terus mendapat tempat utama di hati masyarakat,” katanya di sini, semalam.

Padamasa yang sama, Suna menyeru anggota bomba sentiasa berusaha memantapka­n perkhidmat­an dan berusaha menjadi pasukan serta anggota yang terbaik.

“Misi dan prinsip jabatan perlu disematkan pada sanubari semua anggota agar dapat memberikan prestasi terbaik kepada masyarakat,” tegasnya.

Sementara itu, Pegawai Bom- ba Kanan i (PBKI) Salim Hussin akan menjadi Pemangku Ketua balai Bomba dan Penyelamat Sarikei.

Turut hadir pada majlis in ialah Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Bintangor Nicholas Belulin.

 ??  ?? JASAMU DIKENANG: Suna (tiga kiri) menerima cenderamat­a daripada Salim sambil disaksikan anggota bomba yang lain.
JASAMU DIKENANG: Suna (tiga kiri) menerima cenderamat­a daripada Salim sambil disaksikan anggota bomba yang lain.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia