Utusan Borneo (Sarawak)

Isu pemilikan tanah di Sembulan perlu diambil serius

-

Isu pemilikan tanah di Sembulan perlu mendapat perhatian oleh pihak berkepenti­ngan, ekoran masalah itu sudah lama membelengg­u penduduk asal di kawasan berkenaan.

Ahli Parlimen Putatan Awang Husaini Sahari berkata, beliau turut memandang serius akan permasalah­an itu yang sudah berlarutan berlaku lebih 20 tahun lalu.

“Hari ini saya datang penuhi permintaan dan mendengar permasalah­an hangat mereka berhubung isu tanah, sekali gus mendengar kemahuan mereka.

“Kemudian, barulah kita teliti apa penduduk Sembulan mahukan dan saya sampaikan suara rakyat ini ke peringkat lebih tinggi untuk tindakan selanjutny­a,” katanya ketika ditemui pemberita pada Sesi Dialog Rakyat Bersama Pemimpin di Dewan Serbaguna Sembulan, di sini pada Sabtu.

 ??  ?? PERHATIAN SEGERA: Rosimah ( dua kanan) menyerahka­n memo randum agenda permasalah­an di kampung Sembulan kepada Husaini (lima kiri).
PERHATIAN SEGERA: Rosimah ( dua kanan) menyerahka­n memo randum agenda permasalah­an di kampung Sembulan kepada Husaini (lima kiri).

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia