Utusan Borneo (Sarawak)

Tiga sekawan ditangkap polis ketika khayal dadah

-

Tiga sekawan yang khayal dadah di dalam sebuah bilik sewa ditahan polis dalam serbuan yang dijalankan di bangunan Bangkita di sini, petang kelmarin.

Suspek berusia 21 hingga 23 tahun itu dicekup dalam operasi di ruang legar bilik sewa di kawasan berkenaan pada jam 2.30 petang.

Ketua Polis Daerah Limbang Superinten­den Mohd Bukhori Saffai berkata, hasil pemeriksaa­n lanjut di atas lantai berhampira­n mereka, polis menjumpai satu peket plastik lutsinar dan dua keratan tiub berisi ketulan kristal disyaki dadah jenis syabu yang disorok dalam kotak rokok.

“Ketiga-tiga suspek yang berada dalam pengaruh dadah itu ditahan dan syabu seberat 0.67 gram bernilai RM100 turut dirampas,” katanya semalam.

Mohd Bukhori berkata, kesemua suspek yang tidak mempunyai rekod kesalahan lampau itu turut positif Methamphet­amine dan Amphetamin­e hasil saringan awal ujian air kencing yang dilakukan ke atas mereka.

Kesemua mereka direman di Mahkamah Majistret Limbang semalam bagi melengkapk­an siasatan kesalahan narkotik di bawah Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952 dan Seksyen 15(1)(a) ADB 1952.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia