Utusan Borneo (Sarawak)

PIBG SMKDP terima geran RM10,000 daripada kerajaan PH

-

Persatuan Ibu Bapa Guru (PIBG) SMK Dato Permaisuri (SMKDP) menerima geran RM10,000 dari kerajaan Pakatan Harapan (PH) pagi semalam.

Geran disampaika­n Ahli Dewan Undangan Negeri ( ADUN) Pujut Dr Ting Tiong Choon kepada Naib Pengerusi, Ishak Baijuri.

Kehadiran wakil rakyat itu yang ditemani Ketua Pemuda Parti Tindakan Demokratik (DAP) Peter Hee, disambut mesra Pengetua, Haslinda Jedi.

“Tujuan lawatan kita hari ini ialah menyerahka­n peruntukan daripada kerajaan pusat kepada PIBG untuk membolehka­n PIBG melakukan kerja-kerja pembaikan seperti pemasangan lampu, mengecat dan mencantikk­an kebun,” jelas beliau kepada pemberita.

Ting berkata, sekolah itu merupakan satu-satunya sekolah menengah dalam konstituen­si Pujut serta sekolah lama yang memerlukan perhatian kerajaan.

Beliau turut memuji peranan aktif dan inisiatif Haslinda mentadbir dan membangunk­an sekolah yang secara tidak langsung menggalak ibu bapa untuk menghantar anak mereka belajar di sekolah itu.

Bagaimanap­un, sekolah berdepan dengan masalah kekurangan kelas yang tidak membenarka­nnya untuk beroperasi satu sesi.

“Kita perlu membina lebih banyak bilik kelas untuk menampung keperluan pelajar yang bertambah serta suasana pembelajar­an lebih selesa,” jelasnya.

Ting berkata, masalah itu perlu dirujuk dan diutarakan kepada Pejabat Pendidikan Daerah Miri dan Kementeria­n Pendidikan untuk tindakan dan penyelesai­an.

 ??  ?? GUNA SEBAIKNYA: Dr Ting (tiga kiri) menyerahka­n cek kepada Ishak disaksikan Haslinda ( tiga kanan), Hee ( dua kiri) dan kakitangan SMKDP.
GUNA SEBAIKNYA: Dr Ting (tiga kiri) menyerahka­n cek kepada Ishak disaksikan Haslinda ( tiga kanan), Hee ( dua kiri) dan kakitangan SMKDP.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia