Utusan Borneo (Sarawak)

Pelajar sekolah menengah selamat daripada diculik, tepis tangan suspek

-

Tindakan berani seorang pelajar tingkatan satu menepis tangan seorang lelak yang cuba menariknya masuk ke dalam kereta, menggagalk­an cubaan tiga lelaki untuk menculikny­a kelmarin.

Pelajar lelaki tingkatan satu sebuah sekolah menengah d Tanjung Tualang itu hampir menjadi mangsa culik ketika sedang berjalan pulang dar sekolah.

Ketua Polis Daerah Batu Gajah ACP Ahmad Adnan Basri dalam kenyataann­ya d sini semalam berkata, kejadian dilaporkan berlaku di hadapan simpang masuk Taman Tualang, Jalan Kampar, Batu Gajah, ketika mangsa, 13 sedang berjalan pulang sendirian pada kira-kira jam 1.30 tengah hari.

Ketiga- tiga suspek yang menaiki sebuah kereta Proton Waja warna perak dikatakan telah mengekori pelajar itu sebelum kereta itu berhent berhampira­nnya.

Menurut laporan polis yang dibuat pelajar itu, seorang daripada suspek yang duduk di kerusi penumpang belakang kiri telah membuka pintu kereta dan cuba menariknya masuk ke dalam kereta.

Mangsa bertindak cepat menepis tangan suspek lalu berlari pulang ke rumahnya selepas berjaya melepaskan diri.

“Hasil siasatan mendapat jarak lokasi kejadian dengan sekolah adalah kira-kira 600 meter. Kita mendapati mangsa juga tidak mengalami sebarang kecederaan ataupun kerugian.

“Tiada saksi dan di lokas berkenaan juga tiada premis perniagaan atau rumah serta tiada rakaman kamera litar tertutup (CCTV),” tambahnya dalam kenyataan itu.

Ahmad Adnan berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 363 dan 511 Kanun Keseksaan. — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia