Utusan Borneo (Sarawak)

PENIAGA RUNCIT PUTUS TANGAN KIRI DITETAK

-

KABONG: Serangan bersenjata­kan sebilah parang yang berlaku di pekan Kabong, malam kelmarin (Ahad) menyebabka­n seorang peniaga kedai runcit putus tangan kiri.

Ketua Polis Daerah (KPD) Saratok DSP Mordani Tanin berkata insiden itu dipercayai berlaku sekitar jam 10.30 malam di sebuah kedai runcit tidak bernombor di pekan Kabong.

“Mangsa, 25, ketika kejadian berada dalam kedainya secara tiba-tiba didatangi seorang lelaki, 24, dengan membawa sebilah parang dan terus menyerang mangsa.

“Mangsa terkejut dengan kehadiran suspek yang terus menyerangn­ya, menyebabka­n dia tidak sempat bertindak dan hanya mampu menghalang tetakan itu menggunaka­n tangan dan menyebabka­n tangan kirinya terputus.

“Suspek menetak mangsa sebanyak tiga kali menyebabka­n tangan kiri mangsa dari hujung jari hingga pergelanga­n tangan terputus,” katanya dalam kenyataan di sini semalam.

Dalam serangan itu, suspek menetak mangsa sebanyak tiga kali sehingga menyebabka­n tangan kiri mangsa dari hujung jari sehingga ke pergelanga­n tangan terputus.

“Berikutan serangan itu, mangsa dibawa ke Klinik Kesihatan Kabong dan seterusnya ke Hospital Sarikei mendapatka­n rawatan dan kini dilaporkan stabil,” katanya.

Suspek berjaya ditangkap dan punca sebenar serangan itu masih dalam siasatan polis. Kes ini disiasat di bawah Seksyen 326 Kanun Keseksaan.

 ??  ?? SERANGAN: Polis melakukan siasatan di lokasi serangan bersenjata­kan parang di pekan Kabong, malam kelmarin.
SERANGAN: Polis melakukan siasatan di lokasi serangan bersenjata­kan parang di pekan Kabong, malam kelmarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia