Utusan Borneo (Sarawak)

Ujian MUET di Pasir Gudang ditunda 6 April depan

-

Majlis Peperiksaa­n Malaysia (MPM) mengambil keputusan menunda ujian bertulis MUET Sesi 1 2019 di Pasir Gudang, Johor yang sepatutnya diadakan pada 16 Mac ini ke tarikh 6 April depan.

Ketua Eksekutif MPM, Mohd. Fauzi Datuk Mohd. Kassim dalam kenyataan medianya berkata, keputusan itu dibuat susulan penutupan lima pusat ujian MUET di kawasan Pasir Gudang yang terjejas ekoran bencana pencemaran sisa bahan kimia di Sungai Kim Kim.

“Pusat-pusat ujian terbabit adalah di Sekolah Menengah Kebangsaan ( SMK) Dato’ Penggawa Timur, SMK Pasir Gudang 2, SMK Taman Daya, SMK Taman Johor Jaya (1) dan Politeknik Ibrahim Sultan.

“Susulan kenyataan media oleh Menteri Pendidikan bertarikh 13 Mac berkaitan dengan penutupan 111 sekolah dalam daerah Pasir Gudang, Johor ekoran bencana pencemaran sisa bahan kimia di Sungai Kim Kim, Pasir Gudang, maka MPM mengambil keputusan sama dengan menutup lima pusat ujian MUET di Pasir Gudang,” katanya dalam satu kenyataan media di sini semalam.

Jelas Mohd. Fauzi lagi, ujian bertulis MUET itu bagi calon-calon di pusat terbabit akan ditunda kepada hari Sabtu bersamaan 6 April depan.

“Calon- calon di pusat tersebut boleh menduduki ujian ini di pusat yang sama tanpa sebarang caj tambahan,” katanya.

Untuk sebarang pertanyaan, calon-calon boleh menghubung­i terus MPM di talian 03-6126 1662 atau 03-6126 1666 selain menghubung­i Sektor Penilaian dan Peperiksaa­n, Jabatan Pendidikan Negeri.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia