Utusan Borneo (Sarawak)

HARIMAU MALAYA MAMPU ‘MENGAUM’

Kim Swee menaruh keyakinan Malaysia berpotensi kejutkan China pada perlawanan akhir Kumpulan J

-

KUALA LUMPUR: Ketua jurulatih skuad Bawah 23 ( B- 23) negara Datuk Ong Kim Swee percaya anakanak buahnya berpotensi untuk memberi kejutan ketika bertemu China pada perlawanan akhir Kumpulan J pusingan kelayakan Kejuaraan Konfederas­i Bola Sepak Asia (AFC) B-23, malam ini.

Katanya adalah tidak mustahil bagi Malaysia yang mengintai peluang layak secara automatik ke pusingan akhir di Bangkok t a h u n d e -

Sudah tentu kita perlukan strategi yang ampuh, China sebuah pasukan yang hebat dan mereka mencatat 13 gol keseluruha­n. Itu menunjukka­n betapa bagusnya mereka. Perlawanan esok (malam ini) tidak mudah mustahil. ” tetapi bukan

Datuk Ong Kim Swee

Ketua jurulatih skuad Bawah 23 negara

pan untuk mencipta k e m e - nangan menerus i strategi perm a i n a n y a n g baik. Menurutnya China yang dikendalik­an bekas pengurus Real Madrid dan Chelsea, Guus Hiddink menampilka­n keazaman tinggi dalam dua perlawanan sebelum ini yang dibuktikan menerusi pesta gol mereka termasuk lapan yang diledakkan dalam pertemuan dengan Filipina kelmarin.

“Sudah tentu kita perlukan strategi yang ampuh, China sebuah pasukan yang hebat dan mereka mencatat 13 gol keseluruha­n. Itu menunjukka­n betapa bagusnya mereka. P e r l a w a n a n esok ( malam ini) tidak mudah tetapi bukan mustahil.

“Seperti yang saya katakan sebelum ini, mereka pasukan yang ng hebat sementara kita cuma sedererhan­a, namun un kadangkala a p a s u k a n sederhana juga boleh mencipta k e j u t a n . Apa yang p e n t i n g kita turun menentang g China dengan gan satu objektif, ktif, iaitu kita perlu menang untuk k l layak k secara automatik,” katanya kepada pemberita selepas kemenangan 1-0 ke atas Laos malam kelmarin. Kemenangan kedua selepas menundukk dukkan Filipina 3- 0 pada Ju Jumaat lepa as menyaksika­n anak buah Kim Swee mengutip enam mata u n t u k b e r a d a di temp pat kedua di belakang Chin China dengan perbe perbezaan sembil bilan gol. l Kemenangan ke atas China menjamin tempat Malaysia pada pusingan akhir AFC B23 2020, namun jika ruang ini gagal dimanfaatk­an, peluang Malaysia untuk mara adalah tipis.

Sementara itu, penjaga gol negara Muhammad Haziq Nadzli menggesa rakan sepasukann­ya untuk terus memberikan fokus 100 peratus serta mengekalka­n disiplin ketika berdepan China.

“Mungkin di atas kertas nama China lebih besar berbanding Malaysia tetapi apa- apa keputusan hanya akan ditentukan esok. Kita sebagai satu pasukan perlu bagi kerjasama dan perlu lebih berdisipli­n. Kita akan cuba berikan yang terbaik,” katanya. — Bernama

 ??  ??
 ??  ?? KIM SWEE
KIM SWEE
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia