Utusan Borneo (Sarawak)

Zon 4A perkukuhka­n GPS di empat kerusi majoriti Bidayuh

-

BAU: Pelancaran Gabungan Parti Sarawak (GPS) Zon 4A mengukuhka­n lagi parti di empat kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) majoriti Bidayuh dalam zon tersebut.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Serembu Miro Simuh berkata, Zon 4A terdiri daripada DUN Opar, Tasik Biru, Serembu dan Mambong.

“Pelancaran GPS ini begitu signifikan dengan perkembang­an politik dewasa ini.

“GPS satu-satunya parti yang memperjuan­gkan hak dan kepentinga­n anak Sarawak.

“Saya percaya dengan GPS kita dapat perjuang dan mendapatka­n kembali hak kita yang terhakis,” ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Dataran Bazaar Krokong di sini semalam yang turut menyaksika­n pelancaran GPS Zon 4A.

Pelancaran disempurna­kan oleh Ketua Menteri Datuk Patinggi Abang Johari Tun Openg yang juga Pengerusi GPS.

Tambah Miro lagi, GPS satusatuny­a gabungan parti yang stabil dan tidak bertelagah walaupun terdiri dari empat parti komponen.

Sehubungan itu beliau mengingatk­an rakyat terutama di Zon 4A untuk berdiri teguh bersama GPS di bawah pimpinan Abang Johari.

Pada majlis tersebut, Miro turut menyuaraka­n beberapa permohonan daripada rakyat di kawasannya khususnya Krokong.

Antaranya memohon kerajaan menaik taraf padang sukan serta dewan yang ada di Krokong dengan anggaran peruntukan RM500,000.

Selain itu katanya. penduduk turut memohon jalan penghubung dari Dataran Bazaar Krokong melalui Jalan Pejiru dan Serikin dengan jarak empat hingga lima kilometer dan anggaran kos antara RM2 juta dan RM3 juta.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia