Utusan Borneo (Sarawak)

Berkelakua­n tidak senonoh, lelaki didenda RM350

-

Ketua Pegawai Eksekutif LAKMNS

dicapai menerusi enam nilai teras iaitu Mahabbah, Adil, Syumul, Jitu, Inovatif dan Dinamik,” katanya.

Bagi mengimarah­kan lagi masjid-masjid, LAKMNS menurut Abang Wahap juga akan mengadakan lebih banyak program dan aktiviti.

Ini termasuk berusaha menarik lebih ramai para belia untuk mendekati masjid.

Sementara itu Bujang pada sidang media selepas pelancaran laman sesawang tersebut mengucapka­n terima kasih kepada semua pihak yang bekerjsama dengan LAKMNS.

Kerjasama berterusan itu katanya, adalah pendukung kepada kejayaan LAKMNS dalammembe­riperkhidm­atan terbaik kepada masjid-masjid dan masyarakat Islam di negeri ini.

Dalam pada itu laman sesawang rasmi LAKMNS boleh dilayari menerusi lakmns.org.my dengan dua pilihan bahasa iaitu bahasa Melayu dan Inggeris.

Laman sesawang ini turut menyediaka­n platform kepada masyarakat terutama Islam untuk memberi maklum balas atau aduan serta mengemukak­an soalan lazim.

MIRI:Gara-garaberkel­akuan tidak senonoh di balai polis, seorang lelaki didenda RM350 atau dua minggu penjara oleh Mahkamah Majistret.

Hukuman itu dijatuhkan Majistret Md Syafique Md Hilmie setelah Kuir Sigar, 54, dari Taman Tunku di sini mengaku bersalah terhadap tuduhan yang dibacakan ke atasnya mengikut Seksyen 90 Akta Polis 1967.

Mengikut kesalahan ini, tertuduh boleh didenda tidak melebihi RM5,000 atau penjara tidak melebihi enam bulan atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Menurut keterangan kes, tertuduh didapati telah berkelakua­n tidak senonoh terhadap seorang polis wanita, Konstabel Evelyn Batang, 25.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu pada jam 4.20 pagi, 10 Disember lalu di kaunter aduan Balai Polis Pusat Miri.

Pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya Rishan Kumar Ragandaran manakala tertuduh tidak diwakili peguam bela.

LAKMNS juga mempunyai visi baharu ke arah sebuah badan amanah Islam bertaraf dunia serta misi baharu mengoptimu­mkan kualiti, produktivi­ti, profesiona­lisme dan integriti untuk kesejahter­aan ummah.

Datuk Abang Abdul Wahap Abang Julai

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia