Utusan Borneo (Sarawak)

4 Mac dengar laporan sosial remaja mengaku curi syampu

-

MIRI: Mahkamah Majistret menetapkan 4 Mac depan untuk mendengar laporan sosial seorang remaja lelaki yang mengaku bersalah terhadap tuduhan mencuri empat botol syambu dari sebuah pasar raya di sini.

Manakala tertuduh dibenarkan dibebas dengan jaminan lanjut RM3,000 berserta seorang penjamin tempatan sementara menunggu tarikh tersebut.

Alexander Naga Michale Duan, 19, dari Sungai Berangan, Sebetan, Saratok telah didakwa mengikut

Seksyen 380 Kanun Keseksaan yang memperuntu­kkan hukuman penjara 10 tahun dan denda, jika sabit kesalahan.

Menurut keterangan kes, tertuduh telah dituduh mencuri empat botol syampu berharga RM75 milik sebuah pasar raya dan diletakkan di bawah jagaan Ling Ngee Ting.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu pada jam 6.15 petang, 3 Januari lalu di sebuah pasar raya di Permy Technology Park, Bandar Baru Permyjaya di sini.

MIRI: Mahkamah Majistret menetapkan 8 April depan untuk perbicaraa­n lanjut kes seorang lelaki yang menafikan tuduhan melakukan ugutan jenayah terhadap abangnya.

Manakala tertuduh diperintah­kan dibebas dengan jaminan lanjut RM2,500 berserta seorang penjamin tempatan sementara menunggu tarikh tersebut.

Penetapan tarikh itu dibuat setelah tertuduh mengekalka­n pengakuan tidak bersalahny­a terdapat tuduhan tersebut.

Benjamin Aran Apoi, 22, dari Lorong Katibas 1A, Taman Tunku telah dituduh melakukan ugutan jenayah sambil bersenjata­kan sebilah pisau terhadap Jonathan Lenggang Joseph Apoi, 29, dengan niat menakutkan abangnya itu.

Kesalahan itu didakwa dilakukan tertuduh pada jam 11.30 malam, 13 Januari lalu di rumah keluargany­a di Lorong Katibas 1A, Taman Tunku di sini.

Bagi kesalahan itu, dia telah didakwa mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukuman penjara dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Pendakwaan dilakukan ASP Mary Ong di hadapan Majistret Kasyfurrah­man Abang Ahmad.

 ??  ?? BERI TUMPUAN: Para pelajar SMK Julau No.2 memberikan tumpuan ketika latihan yang sedang dijalankan.
BERI TUMPUAN: Para pelajar SMK Julau No.2 memberikan tumpuan ketika latihan yang sedang dijalankan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia