Utusan Borneo (Sarawak)

Banduan di Penjara Limbang jahit PPE untuk petugas kesihatan

-

LIMBANG: Walaupun menjalani hukuman di balik tirai besi banduan turut tidak lupa tanggungja­wab untuk menghulurk­an sumbangan kepada negara.

Begitulah keprihatin­an banduan di Penjara Limbang yang menyediaka­n pakaian perlindung­an diri (PPE) kepada petugas kesihatan.

Sumbangan sebanyak 500 unit PPE itu diserahkan sendiri Pengarah Penjara Limbang Penolong Komisioner Penjara Jaafar Timbang kepada Pegawai Perubatan Hospital Limbang Dr Faez Ibrahim di Penjara Limbang, kelmarin.

Sekitar 29 banduan Penjara Limbangyan­gberkemahi­ran dalam bidang jahitan telah menghasilk­an 500 unit PPE tersebut dalam tempoh seminggu untuk diagihkan kepada petugas barisan hadapan di Hospital Limbang.

Kerja-kerja menjahit PPE tersebut telah dimulakan pada 31 Mac lepas dan akan dihasilkan secara berterusan mengikut permintaan dan keperluan pihak Hospital Limbang.

Jaafar dalam pada itu berharap penghasila­n PPE itu akan dapat mengatasi masalah kekurangan bekalan PPE di kemudahan kesihatan khususnya di daerah Limbang yang menjadi kebimbanga­n utama petugas barisan hadapan negara.

 ??  ?? PRIHATIN: Jaafar (empat kiri) menyerahka­n PPE kepada Dr Faez kelmarin.
PRIHATIN: Jaafar (empat kiri) menyerahka­n PPE kepada Dr Faez kelmarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia