Utusan Borneo (Sarawak)

Pelajar balik sebelum 1 Mei diseru tampil menjalani saringan COVID-19

-

SRI AMAN: Jawatankua­sa Pengurusan Bencana Bahagian Sri Aman merayu kepada para pelajar institusi pengajian tinggi awam dan swasta (IPTA dan IPTS) yang berasal dari bahagian ini yang telah dihantar balik sebelum 1 Mei agar menghubung­i Pejabat Kesihatan Bahagian Sri Aman untuk menjalani saringan COVID-19.

Jawatankua­sa Pengurusan Bencana Bahagian Sri Aman dalam satu kenyataan media semalam menyebut, pelajar yang telah dihantar balik sebelum ini berasal dari daerah Lubok Antu dan Sri Aman.

“Anda perlu segera berbuat demikian dengan menghubung­i Pejabat Kesihatan Bahagian Sri Aman di talian 083320230 untuk menjalani saringan COVID-19.

“Ini adalah salah satu usaha kita untuk membantu kerajaan mengesan kontak rapat mana-mana individu yang telah dijangkiti,” ujar kenyataan itu lagi.

Dalam pada itu, menurut kenyataan itu lagi, para pelajar yang telah dihantar pulang ke rumah masing-masing sebelum ini perlu melakukan kuarantin diri selama 14 hari.

“Dalam tempoh kuarantin diri itu, para pelajar dilarang keluar ke manamana sebelum kuarantin tamat.

“Kita juga mengharapk­an kerjasama daripada pihak keluarga pelajar agar sentiasa memantau anak mereka dan tidak membenarka­n mereka ini keluar selagi tempoh kuarantin belum tamat,” tambah kenyataan itu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia