Utusan Borneo (Sarawak)

Lee tinjau sekolah pastikan SOP dipatuhi

-

MIRI: Menteri Pengangkut­an Sarawak Datuk Lee Kim Shin meninjau tiga sekolah menengah yang akan dibuka pada 24 Jun ini agar mematuhi peraturan Kementeria­n Pendidikan Malaysia.

Beliau berkata ia termasuk sekolah mesti mengikuti garisan panduan atau prosedur operasi standard (SOP) seperti kedudukan meja dan kerusi dalam kelas dan penjarakan di luar bilik darjah seperti kantin.

Ahli Dewan Undangan Negeri Senadin itu meninjau Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Lopeng Tengah, Riam Road Secondary School (RRSS) dan SMK Baru Miri.

Turut hadir ialah Ketua Jabatan Bomba dan Penyelamat

Malaysia Zon 6 Miri Penguasa Kanan Bomba I Law Poh Kiong.

Lee berkata sebelum ini tinjauan turut dilakukan di SMK Merbau Miri dan SMK Pujut dan selaku menteri yang bertanggun­gjawab dalam Jawatankua­sa Pengurusan Bencana Daerah Miri, beliau amat berpuas hati dengan pematuhi SOP oleh pihak sekolah.

“Kita juga telah membuat permohonan kepada pihak bomba agar kawasan sekolah yang akan dibuka nanti disanitasi lebih awal sebelum sekolah mula beroperasi 24 Jun ini,” jelasnya.

Beliau juga menyumbang kira-kira 2,000 pelitup muka kepada sekolah-sekolah berkenaan.

 ??  ?? PATUHI SOP: Guru Besar SMK Lopeng Tengah Ng Cheng Soo (kanan) menunjukka­n kepada Lee (kiri) tentang penjarakan sosial yang perlu dipatuhi pelajar di kantin sekolah semalam.
PATUHI SOP: Guru Besar SMK Lopeng Tengah Ng Cheng Soo (kanan) menunjukka­n kepada Lee (kiri) tentang penjarakan sosial yang perlu dipatuhi pelajar di kantin sekolah semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia