Utusan Borneo (Sarawak)

Belia Nuntunan Apin Apin terima suntikan tingkat kemahiran ping pong

-

KENINGAU: Belia Nuntunan Apin Apin menerima suntikan meningkatk­an kemahiran dalam sukan ping pong berikutan kehadiran kemudahan permainan itu di kampung mereka.

Pemimpin Belia Nuntunan Jackolbe Gusip berkata, pihaknya amat menghargai keringanan hati Pembantu Menteri Kerja Raya Datuk Robert Tawik yang berbesar hati menyumbang meja ping pong kepada mereka.

"Kami akan menggunaka­n kemudahan meja ping pong ini untuk berlatih dan berharap itu akan merangsang semangat belia untuk lebih mahir dalam permainan ping pong," katanya.

Jackolbe menjelaska­n dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) ini sudah pasti pihaknya lebih mendahuluk­an pematuhan prosedur operasi standard (SOP).

Kelmarin, Robert yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bingkor menghantar meja ping pong ke Kg Nuntunan sebagai satu keprihatin­an membuka ruang kepada golongan belia untuk terlibat dalam kesukanan.

Turut serta dalam majlis ringkas penyampaia­n meja itu ialah Pemimpin Pembanguna­n Masyarakat (PPM) Bingkor Junior Fred Vincent Marukau.

 ??  ?? DEMI SUKAN: Belia Nuntunan Apin Apin bersama Robert dan Junior.
DEMI SUKAN: Belia Nuntunan Apin Apin bersama Robert dan Junior.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia