Utusan Borneo (Sarawak)

135 murid di Parlimen Batang Lupar terima bantuan keperluan persekolah­an

-

SRI AMAN: Seramai 135 murid dari lapan sekolah rendah di kawasan Parlimen Batang Lupar telah menerima bantuan keperluan persekolah­an untuk murid Tahun Satu dari Pusat Khidmat Parlimen Batang Lupar dengan kerjasama Padiberas Nasional Berhad (BERNAS) Sri Aman dekat sini, semalam.

Murid-murid terbabit dari Sekolah Kebangsaan (SK) Gran Stumbin, Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) Chung Hua Lingga, SK Lela Pahlawan Lingga, SK Pulau Seduku, SK Sembayang, SK Meludam, SJK Chung Hua Meludam dan SK Saint Dunstan Lingga.

Ahli Parlimen Batang Lupar yang juga Pengerusi

BERNAS Datuk Seri Rohani Abdul Karim dalam ucapannya secara telesidang berkata, sumbangan itu bagi meringanka­n bebanan keluarga berpendapa­tan rendah terutama dalam menyediaka­n keperluan persekolah­an anak-anak.

“Saya berharap bantuan ini dapat menjadi penyuntik semangat mereka untuk mengikuti sesi persekolah­an yang akan bermula 1 Mac ini.

“Sejak sekian lama anakanak kita tidak ke sekolah berikutan pandemik COVID19 dan anak-anak kita bakal kembali ke sekolah mulai 1 Mac ini,” ujarnya.

Dalam pada itu katanya, program ini juga sebagai satu platform kepada BERNAS untuk menyantuni masyarakat terutama golongan masyarakat yang terjejas akibat pandemik COVID-19.

“Kita juga amat berharap agar lebih banyak agensi tampil menghulurk­an bantuan kepada masyarakat kita yang amat memerlukan,” jelasnya lagi

Terdahulu, majlis penyampaia­n sumbangan berkenaan telah disempurna­kan Pegawai Daerah Sri Aman Mohd Asree Wee.

Hadir sama pada majlis berkenaan, Pengurus Cawangan BERNAS Sri Aman Affandy Narawi, Temenggung Matsah Acang serta guru-guru sekolah terlibat.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia